Propada Space Perspective, koji je obećavao luksuzne "svemirske" letove balonom
Američki startup, koji je pokušavao pokrenuti uslugu luksuznih izleta balonom i posebnom putničkom kapsulom, našao se u financijskim problemima i izgledno je da će biti ugašen

Za Space Perspective prvi se put čulo još 2022. godine, kad su javnosti predstavili svoje planove za "svemirski" turizam. Njihova ideja uključivala je veliku, luksuzno opremljenu, putničku kapsulu ovješenu ispod velikog balona. On bi je polako i sigurno podigao do visine od oko 30 kilometara (dakle, niti blizu općeprihvaćene granice svemira od 100 km), odakle bi putnici imali veličanstven pogled na Zemlju, a sve bez g-sila i opasnosti raketnih ili sličnih lansiranja na velike visine.
Letovi su trebali trajati oko 6 sati, s polaganim podizanjem, lebdenjem i spuštanjem, a pojedinačna karta za njih prodavana je po cijeni od 150.000 dolara. Navodno je do prošle godine bilo prodano gotovo dvije tisuće takvih karata, uz najavu da će ih "otići" oko četiri tisuće do kraja godine.
Ispuhani snovi
Međutim, kraj godine donio je Space Perspectiveu poslovne probleme. Zapali su u dugove i nisu više mogli plaćati najam hangara u blizini aerodroma Titusville (Florida), pa ih je krajem siječnja vlasnik odande iselio. Kompanija tako više službeno nema "dom" i sudbina joj je za sada vrlo neizvjesna. Lokalni mediji javljaju da su poslovne aktivnosti prekinute, prostor ispražnjen, a na parkiralištu se tu i tamo nađe tek poneki automobil.
Posljednji uspjeh ovog startupa bio je pokusni let kapsule i balona, obavljen u rujnu prošle godine, a nakon toga stvari su, čini se, krenule nizbrdo. Kompanija je ostala dužna za najam prostora, razne poslovne usluge, ali i poreze, ukupno oko 300.000 dolara, a imala je i oko 130 zaposlenih, čija sudbina je također neizvjesna. Neki od zaposlenih progovorili su neslužbeno za medije, navodeći da je poslovni model bio promašen te da letovi, kako su planirani, ne bi bili isplativi uz najavljene cijene karata. Vodstvo kompanije optužuju da je pola budžeta trošilo na razvoj, a drugu polovicu na marketing, što je, smatraju, "iznimno glupo, budući da oglašavate nešto što još uvijek ne postoji".
Unatoč, dakle, investicijama od preko 100 milijuna dolara i pretprodaji nekoliko tisuća skupih karata, Space Perspective bi mogao ostati prizemljen do daljnjega. Iz kompanije službenih informacija nema, a posljednje objave na društvenim mrežama postavljene su tijekom prosinca.