Jony Ive preuzima vodeću dizajnersku ulogu u OpenAI-u za 6,5 milijardi dolara
OpenAI preuzima Iveov startup za 6,5 milijardi dolara. Bivši glavni dizajner Applea i njegova tvrtka LoveFrom preuzimat će kreativnu i dizajnersku kontrolu nad svim OpenAI-evim proizvodima

Bivši glavni dizajner Applea, Jony Ive, i njegova dizajnerska tvrtka LoveFrom preuzimaju kreativnu i dizajnersku kontrolu u OpenAI-u, objavljeno je u srijedu. Suradnja uključuje i preuzimanje Iveovog startupa io u transakciji dionicama vrijednoj 6,5 milijardi dolara, što predstavlja jedan od najznačajnijih spajanja dizajnerske stručnosti i AI tehnologije u posljednje vrijeme.
Izvršni direktor OpenAI-a Sam Altman i Ive surađuju već dvije godine na strogo čuvanom projektu s ciljem pomicanja korisničkog iskustva izvan tradicionalnih zaslona. Njihov zajednički rad istražuje mogućnosti koje uključuju slušalice i druge uređaje opremljene kamerama koji bi mogli iz temelja promijeniti način interakcije ljudi s umjetnom inteligencijom u svakodnevnom životu.
Novi smjer dizajna AI proizvoda
Londončanin Ive, koji je napustio Apple 2019. nakon što je bio ključna osoba u dizajnu proizvoda poput iPhonea, iPada i Apple Watcha, proširit će svoj utjecaj na sve OpenAI-eve projekte – od budućih verzija ChatGPT-a do audio značajki, aplikacija i drugih proizvoda. To je značajan zaokret u OpenAI-evom pristupu razvoju proizvoda, dovodeći dizajnerski tim koji je pomogao transformirati Apple u najvrjedniju svjetsku kompaniju.
"Sve više osjećam da me sve što sam naučio tijekom posljednjih 30 godina dovelo do ovog trenutka," izjavio je Ive u priopćenju.
LoveFrom će nastaviti djelovati samostalno
Preuzimanjem io startupa, oko 55 zaposlenika – uključujući inženjere, znanstvenike, istraživače, fizičare i stručnjake za razvoj proizvoda – pridružit će se OpenAI-u. Istovremeno, LoveFrom će nastaviti djelovati samostalno, dobivši udio u OpenAI-u, koji ostaje njihov klijent. Struktura dogovora omogućuje Iveu da zadrži svoj dizajnerski utjecaj u više projekata, istovremeno usmjeravajući značajne resurse na potrošačke proizvode OpenAI-a.
Altman se nada kako će tim "donijeti nešto od onog užitka, divljenja i kreativnog duha koji sam prvi put osjetio koristeći Apple računalo prije 30 godina."
OpenAI-a kao tvrtke usmjerene na potrošače
Očito, rastuće su ambicije OpenAI-a kao tvrtke usmjerene na potrošačke uređaje, a ne samo kao istraživačke organizacije. Altman je prethodno otvoreno kritizirao pametne telefone i ono što opisuje kao toksične aspekte ovisnosti o zaslonima, što sugerira da bi ova suradnja mogla pomoći u ostvarivanju alternativnih sučelja za AI interakciju koja bi mogla biti manje nametljiva i intuitivnija. Sve to signalizira njihovu posvećenost razvoju proizvoda za masovno tržište sa značajnim utjecajem na potrošače. Tvrtka je nedavno zaposlila bivšu izvršnu direktoricu Facebooka i Instacarta, Fidji Simo, kako bi pomogla transformirati OpenAI u profitabilnu tvrtku.