Najavljuju se promjene u načinu korištenja Facebooka i Instagrama, sve zbog EU regulative

Kako bi svoje poslovanje uskladili s Aktom o digitalnim tržištima, u Meti su odlučili uvesti nekoliko promjena u radu svojih društvenih mreža – bit će moguće odvojiti korisničke račune

Sandro Vrbanus ponedjeljak, 22. siječnja 2024. u 17:35

Korisnici Facebooka i Instagrama na području Europske unije (ali i Europskog gospodarskog područja te Švicarske) uskoro će dobiti mogućnost odabira, vezano za načine korištenja tih društvenih mreža, ali i upravljanja privatnim podacima na njima. U krovnoj kompaniji Meti tako je odlučeno kako bi se njihovo poslovanje uskladilo s europskim Aktom o digitalnim tržištima, koji je upravo Facebook i Instagram svrstao među "nadzornike pristupa" i propisao im stroga nova pravila.

Odvajanje računa

Tijekom narednih tjedana, poručuju iz Mete, pred korisnicima će biti nekoliko ključnih odabira, a svi će se morati očitovati po tim pitanjima, vezanima primarno uz dijeljenje svojih podataka među različitim platformama i uslugama. Kao prvo, propitkivat će se povezanost korisničkih računa na Facebooku i Instagramu.

Oni koji su te svoje račune već međusobno povezali, imat će izbor. Moći će nastaviti s takvim načinom dijeljenja podataka, što znači da će svi podaci s Facebooka biti dijeljeni s Instagramom i obratno. Druga opcija jest odvojiti račune pa njima upravljati zasebno i spriječiti dijeljenje podataka među društvenim mrežama.

Izbor je na korisniku

Kad je riječ o samom Facebooku, i njegove podusluge bit će moguće odvojiti od glavne društvene mreže:

  • Korisnici Messengera moći će odabrati žele li ga nastaviti imati pod svojim korisničkim računom Facebooka ili pak žele stvoriti samostalni korisnički račun samo za Messenger.
  • Kad je riječ o tržnici Marketplace, i ovdje će se nuditi izbor. Taj će servis ubuduće koristiti privatne podatke s Facebooka samo za one koji mu to dozvole, dok će kod ostalih iskustvo trženja biti odvojeno. To znači da se podaci s Facebooka neće povezivati s oglasima, ali i da će kupci i prodavači morati komunicirati putem e-maila, a ne više putem Messengera.
  • Slično kao za Marketplace, bit će moguće odvojiti i račune sa servisa Facebook Gaming. Onima koji taj račun odvoje više neće na raspolaganju biti sve multiplayer igre i kupovina dodataka unutar njih, već samo igre za jednog igrača i bez dodatnih funkcionalnosti.

Sve navedene promjene nastavljaju se na one objavljene krajem prošle godine, kada je korisnicima pružena mogućnost plaćanja mjesečne pretplate, a zauzvrat ponuđeno iskustvo korištenja društvenih mreža bez reklama.