Novi kodeks o suzbijanju govora mržnje na društvenim mrežama uključen u europsku regulativu
Akt o digitalnim uslugama dobio je dodatak u obliku novog "Kodeksa ponašanja za borbu protiv nezakonitog govora mržnje na Internetu +", uz dobrovoljno sudjelovanje tehnoloških divova

U europski Akt o digitalnim uslugama od danas je službeno uključen novi kodeks koji se bavi suzbijanjem govora mržnje na Internetu. Punim imenom "Kodeks ponašanja za borbu protiv nezakonitog govora mržnje na Internetu +", nadovezuje se na prvotni Kodeks ponašanja za borbu protiv nezakonitoga govora mržnje na Internetu iz 2016. godine, a potpisali su ga predstavnici velikih tehnoloških kompanija Dailymotion, Facebook, Instagram, Jeuxvideo.com, LinkedIn, Microsoftove službe za zaštitu potrošača, Snapchat, Rakuten Viber, TikTok, Twitch, X i YouTube.
Kodeks+
Kodeksom ponašanja+ ojačat će se način na koji internetske platforme postupaju sa sadržajem koji se u zakonodavstvu EU-a i nacionalnim zakonodavstvima definira kao nezakonit govor mržnje. Novim pravilima olakšat će se usklađenost s Aktom o digitalnim uslugama i njegova učinkovita provedba kad je riječ o rizicima od širenja nezakonitog sadržaja na uslugama kompanija potpisnica.
Nakon integracije internetske platforme, koje su imenovane na temelju Akta o digitalnim uslugama, mogu se pridržavati Kodeksa ponašanja+ kako bi dokazale svoju usklađenost s obvezom iz Akta o digitalnim uslugama. Usklađenost s obvezama iz Kodeksa ponašanja+ bit će dio godišnje neovisne revizije kojoj te platforme podliježu u skladu s Aktom o digitalnim uslugama i koja doprinosi jačanju transparentnosti i odgovornosti platformi.
Obrada dvije trećine u 24 sata
Potpisnici Kodeksa ponašanja+ obvezuju se, među ostalim, omogućiti redovito praćenje svojeg nadzora nad govorom mržnje, surađivati s nadležnima u pogledu transparentnosti mjera za smanjenje raširenosti govora mržnje, kao i surađivati sa stručnjacima i organizacijama civilnog društva koji mogu upozoriti na trendove i razvoj govora mržnje te povećavati svijest korisnika o nezakonitom govoru mržnje. U slučaju kad se nepoželjan sadržaj pojavi, kompanije će morati poduzeti sve što je u njihovoj moći kako bi se u roku od 24 sata preispitale najmanje dvije trećine obavijesti o govoru mržnje primljenih od nadležnih promatrača.
Iako su i dalje dobrovoljni instrumenti, kodeksi ponašanja u okviru Akta o digitalnim uslugama mogu imati važnu ulogu u širem sustavu njegove provedbe. Međutim, sudjelovanje u određenom kodeksu ponašanja i njegovom provedbom ne pretpostavlja se samo po sebi usklađenost s Aktom o digitalnim uslugama, već će Komisija usklađenost kompanija i dalje procjenjivati na pojedinačnoj osnovi.