Novi rok za TikTok: 90 dana za prodati američki dio poslovanja

Umjesto inicijalnih 45 dana koji ističu 20. rujna, ByteDance će morati TikTok prodati do 12. studenoga želi li da ova društvena mreža ostane aktivna u SAD-u

Sandro Vrbanus subota, 15. kolovoza 2020. u 21:10

Novi zaplet u slučaju SAD protiv TikToka dogodio se u petak navečer, kada je američki predsjednik Donald Trump potpisao novu izvršnu naredbu koja se tiče ove društvene mreže i njezinog vlasnika ByteDancea. U novom se dokumentu ponavlja teza da je ByteDance prijetnja nacionalnoj sigurnosti. Dodatno se spominje i ulazak na američko tržište preuzimanjem aplikacije Musical.ly, što je akvizicija koju Trump sada ima namjeru retroaktivno poništiti.

Ili prodaja ili zabrana

Time bi praktički zabranio rad TikToku u SAD-u, otprilike kao što je to pokušao učiniti i svojom prvom odredbom, no ovoga puta ByteDanceu je određen novi rok. Umjesto 45 dana, nakon kojih će ovoj kineskoj kompaniji biti zabranjeno poslovati s američkim subjektima (a što stupa na snagu 20. rujna), sada ByteDance ima eksplicitni rok od 90 dana (koji ističu 12. studenoga), da proda TikTok.

S ovom društvenom mrežom moraju se riješiti i svih podataka o američkim korisnicima koje su stekli kroz TikTok i Musical.ly. Nakon ovog datuma TikTok će, ne bude li prodan, u SAD-u biti zabranjen.

Zanimljivo, novi rok od 90 dana završava devet dana nakon američkih predsjedničkih izbora. Sasvim je moguće da Trump nije htio zabranom razljutiti mnoge mlade birače u SAD-u koji aktivno koriste TikTok, pa je produžio rok nakon kojeg bi ova aplikacija mogla biti zabranjena.

Za preuzimanje TikToka navodno je, kako smo već pisali, zainteresiran Microsoft, a u priču je ušao i Twitter koji također razmatra kupnju. TikTok u SAD-u ima oko 100 milijuna korisnika i najveći je hit među društvenim mrežama u posljednje vrijeme.