Od travnja na Twitteru samo plaćene plave kvačice

Uvođenje plaćanja verifikacijske oznake na profilima nastavlja se ukidanjem postojećih, "zasluženih" plavih kvačica, a Twitter će biti prva društvena mreža koja će s time eksperimentirati

Sandro Vrbanus nedjelja, 26. ožujka 2023. u 17:17

Oznake verificiranih profila, takozvane plave kvačice, na Twitteru su posljednjih mjeseci predmet mnogih rasprava. Podsjetimo, Elon Musk je, po preuzimanju te društvene mreže, uveo naplatu verifikacije profila te najavio da će oni imati poseban status. Međutim, za verifikaciju više nije potrebno biti slavna ili javno poznata osoba, istaknuti političar, filmska zvijezda ili nešto treće (primjerice, netko tko je spreman "ispod stola" platiti za verifikaciju) – potrebno je tek platiti službenu pretplatu na Twitter Blue.

Brisanje starih bedževa

Tako trenutačno na Twitteru iste plave kvačice nose profili koji su ih platili, kao i oni koji su ih zaslužili, međutim, ne zadugo. Ovoga tjedna najavljeno je da će s prvim danom travnja započeti brisanje naslijeđenih bedževa na profilima, pa će se na Twitteru isticati samo oni koji za to plaćaju. Kako će to utjecati na prosječno korisničko iskustvo, nije sasvim jasno, no Muskova kompanija doznat će u praksi – Twitter će biti prva društvena mreža na kojoj će verifikacija profila biti isključivo naplatna usluga. Prosječni korisnik, pak, neće tako lako moći razlikovati profil neke javne osobe (ako ova ne plaća Twitter Blue) od drugih računa, što bi moglo izroditi nove probleme.

Kad je riječ o pretplati, za nju smo već doznali da košta 8 ili 11 eura (plus PDV), a novi profili ne mogu dobiti verifikacijsku kvačicu prvih 30 dana (donedavno je to razdoblje bilo 90 dana). Verifikacijska oznaka za kompanije, zlatna kvačica, plaća se 1.000 dolara na mjesec.

Prihodi stižu

Što god mislili o ovoj praksi, ona će postati pravilo, a u Twitteru se nadaju da će time uspjeti popraviti svoje financijsku sliku, kao i općenito iskustvo korištenja mreže, barem za one koji će plaćati mjesečnu pretplatu. Podaci analitičarske kompanije Sensor Tower kažu da je Twitter od nove pretplate na Twitter Blue u prva tri mjeseca zabilježio oko 11 milijuna dolara prihoda.

Ti podaci odnose se samo na pretplate ugovorene putem mobitela (dakle, na skuplju opciju) i na razdoblje kada je pretplata bila dostupna na samo 20-ak tržišta. Prihodi se, dakle, od plavih kvačica slijevaju u njihovu blagajnu, no za sada nisu dovoljni da bi izvukli kompaniju iz financijskih poteškoća.

Kvačicu će se moći i sakriti

I za kraj, zanimljivost. Neki korisnici odlučili su platiti pretplatu na Twitter Blue, kako bi iskoristili pogodnosti poput uređivanja objava ili bolje vidljivosti, ali ne žele se "sramotiti", tj. radije bi da nitko ne vidi da su zaista platili "Muskovih 8 dolara". Takvima je Twitter na raspolaganje stavio mogućnost – skrivanja bedža na profilu, uz zadržavanje ostalih prednosti. Ova opcija tek se testira.