EU regulatori pokrenuli istragu o partnerstvu Googlea i Mete

Europska komisija proučava niz oglašivačkih kampanja kojima se Instagram promovirao tinejdžerima na YouTubeu, pa je tako Google zaobišao vlastitu politiku oglašavanja prema maloljetnicima...

Bug.hr srijeda, 11. prosinca 2024. u 06:00

Istraga EU komisije, koja nosi interni kodni naziv "Tangerine Owl", usredotočena je na način na koji su Googleovi zaposlenici navodno savjetovali Meti kako zaobići Googleova oglašivačka pravila za maloljetnike. Nedavno su dužnosnici Europske komisije zatražili od Alphabeta, Googleove matične tvrtke, da dostavi opsežne podatke, uključujući prezentacije, internu komunikaciju i elektroničku poštu povezanu s tim oglašivačkim kampanjama.

"Nepoznata" ciljana skupina

Istraga je otkrila da je kampanja ciljala korisnike kategorizirane kao "nepoznati", skupinu koju pretežno čine osobe mlađe od 18 godina. Unatoč Googleovoj zabrani personalizacije oglasa za tinejdžere, partnerstvo je omogućilo ciljano oglašavanje ovoj dobnoj skupini. Inicijativa je prvo pokrenuta kao pilot-projekt kroz Spark Foundry, podružnicu francuske oglašivačke tvrtke Publicis u Kanadi. Kampanja je zatim početkom ove godine proširena na SAD, s planovima za globalno lansiranje i proširenje na druge Meta aplikacije, uključujući Facebook. Međutim, nakon pisanja Financial Timesa projekt je otkazan.

Nakon istrage FT-a u kolovozu, Google se naglo povukao. Tvrtka je zabranila demografsko ciljanje "nepoznate" skupine korisnika, počela istraživati odgovornosti unutar tvrtke vezane uz oglašavanje te organizirala virtualne sastanke za oglašivačke timove kako bi raspravljali o pravilima oglašavanja.

Google i Meta - sve veći regulatorni problemi

Meta (Facebook) se bori s ozbiljnim pitanjima o sigurnosti djece na svojim platformama, što je kulminiralo pojavljivanjem Marka Zuckerberga pred američkim Kongresom u siječnju 2024., gdje se osobno ispričao obiteljima čija su djeca postala žrtve zlostavljanja na društvenim mrežama njegove tvrtke.

Istovremeno, Google (Alphabet) vodi bitku na nekoliko pravnih frontova, već je izgubio dvije značajne antimonopolske tužbe vezane uz njihovu trgovinu aplikacijama i sustav pretraživanja. Situacija za Google postaje još složenija jer američko Ministarstvo pravosuđa traži radikalne mjere - žele ih prisiliti na prodaju web-preglednika Chrome i dijeljenje više podataka o korisničkom pretraživanju i oglašavanju, sve s ciljem razbijanja njihovog nezakonitog monopola. Treći veliki pravni problem za Google odnosi se na njihov sustav digitalnog oglašavanja, koji kontrolira automatsko tržište za kupnju, prodaju i postavljanje video i slikovnih oglasa na Internetu. Nakon što je sud u Virginiji saslušao završne argumente u ovom predmetu, očekuje se da će sutkinja donijeti presudu do kraja 2024. godine, što bi moglo imati dalekosežne posljedice za budućnost digitalnog oglašavanja.