Kako je F1 film s Bradom Pittom sniman u pravim tvornicama Mercedesa, McLarena i Williamsa

Producenti filma o Formuli 1 otišli su korak dalje u potrazi za autentičnošću, koristeći stvarne F1 tvornice i paddock kao filmski set. New York Times piše kako su to izveli i koje su sve izazove morali svladati

Bug.hr subota, 28. lipnja 2025. u 07:32

U nastojanju da novi F1 film s Bradom Pittom postane najautentičniji trkaći film svih vremena, produkcijski tim predvođen Jerryjem Bruckheimerom i redateljem Joeom Kosinskim dobio je dosad neviđen pristup svijetu Formule 1. Kako prenosi The New York Times, ključ uspjeha ležao je u korištenju stvarnih F1 lokacija kao živog filmskog seta, a ne samo kulisa.

Tim koji stoji iza hita Top Gun: Maverick uložio je goleme napore kako bi film bio što vjerniji stvarnosti. Glumci Brad Pitt i Damson Idris prošli su obuku kako bi postali trkaći vozači, sjedajući za volan bolida dizajniranih posebno za film. Sedmerostruki svjetski prvak Lewis Hamilton, u ulozi producenta, pazio je na najsitnije detalje – od zvuka motora u ispravnom stupnju prijenosa za određeni zavoj do toga je li strategija guma realna.

Ipak, najveći adut za postizanje autentičnosti bila je mogućnost korištenja samog F1 paddocka kao filmskog seta tijekom trkaćih vikenda. Fiktivni tim APXGP jednostavno je postao dio putujućeg cirkusa, s vlastitom garažom i hospitality jedinicom na odabranim utrkama tijekom 2023. i 2024. godine. No, produkcija se nije zaustavila na tome. Kako bi postigli potpunu realističnost, koristili su i tri stvarne tvornice F1 timova u Ujedinjenom Kraljevstvu.

Najprepoznatljivija od njih je tvornica McLarena. Tehnološki centar McLaren (MTC) u Wokingu, čija se vrijednost procjenjuje na 300 milijuna funti, poslužio je kao savršena lokacija za prikaz sjedišta tima APXGP. Njegova impresivna arhitektura, s golemim staklenim stijenama koje gledaju na jezero, već je korištena u filmovima poput Fast and Furious: Hobbs and Shaw. Za potrebe snimanja, narančaste boje McLarena zamijenjene su bojama APXGP-a, a na ulazu je postavljen ogroman znak fiktivnog tima.

Međutim, kada lik Joshue Pearcea (Idris) ulazi dublje u tvornicu kako bi se sastao s timom, lokacija se mijenja. Scene iz trkaćih odjela snimljene su u tvornici tima Mercedes-AMG Petronas u Brackleyu, udaljenoj više od 110 kilometara. Klinička crno-bijela estetika Mercedesovih radionica savršeno se uklopila u vizualni identitet APXGP tima.

Samo nekoliko scena kasnije, događa se treća promjena lokacije. Kada Sonny Hayes (Pitt) posjećuje zračni tunel kako bi razgovarao o dizajnu bolida, nalazimo se u tvornici Williamsa u Groveu. Korištenje pravog zračnog tunela bio je ključan potez, s obzirom na to da je riječ o jednom od najčuvanijih i najosjetljivijih dijelova svake F1 tvornice. "Mogli su napraviti set, ali željeli su biti u točnom okruženju," objasnio je šef tima Williams, James Vowles.

Ovaj potez privukao je i pažnju FIA-e, krovne organizacije Formule 1. Zbog stroge kontrole testiranja u zračnim tunelima i kompetitivne paranoje, FIA je provela inspekciju kako bi osigurala da Williams ne stekne nikakvu prednost. Model bolida APXGP morao je biti dovoljno različit od pravog bolida kako se testiranja ne bi mogla iskoristiti za razvoj. Iako je snimanje za Williams značilo gubitak četiri dana testiranja, Vowles vjeruje da se isplatilo.

Autentičnost filma dodatno je pojačana pojavljivanjem stvarnih šefova F1 timova. Toto Wolff (Mercedes), Zak Brown (McLaren) i Fred Vasseur (Ferrari) imaju kratke govorne uloge, glumeći sami sebe. Iako će ovaj detalj možda promaći gledateljima koji ne prate F1, fanovi sporta će ga itekako cijeniti. "Tražim novi posao," našalio se Vasseur na pitanje o svojoj ulozi, u kojoj je morao izgovoriti samo dvije riječi.

Najimpresivniji element snimanja na stazi bila je besprijekorna integracija s događanjima tijekom trkaćeg vikenda. Čak i ambiciozna scena snimljena na startnoj rešetki Silverstonea, gdje su se dva APXGP bolida poredala na začelje samo nekoliko minuta prije početka Velike nagrade Velike Britanije 2023., izvedena je bez ometanja utrke. "Morate zapamtiti, za mnoge scene imali su samo jednu priliku, jedan pokušaj. Nismo se mogli vratiti na početak utrke i ponoviti sve," zaključio je Vowles, impresioniran profesionalnošću filmske ekipe.