Digitalni potpis i pečat nove su usluge servisa e-Građani

Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva uspostavio platformu koju koristi više od 641 sustava državne i javne uprave u svojim poslovnim procesima

Sandro Vrbanus srijeda, 15. veljače 2023. u 18:10

U prostorima HUB385 u Zagrebu održana je ovoga utorka završna konferencija projekta Uspostava platforme s elektroničkim uslugama za e/m-Potpis i e/m-Pečat. Platforma za e/m-Potpis i e/m-Pečat skup je servisa namijenjenih za potpisivanje, pečatiranje i validaciju različitog digitalnog sadržaja, a namijenjena je prvenstveno tijelima državne i javne uprave.

Javnopravna tijela mogu ih jednostavno ugrađivati u svoje interne procese, kao i u pojedine usluge koje pružaju korisnicima kroz sustav e-Građani i e-Poslovanje. Tako će moći ovjeravati svoje izlazne e-akte prema građanima i poslovnim subjektima, stavljajući elektronički pečat javnopravnog tijela kao i prema potrebi elektronički potpis ovlaštenog službenika ili čelnika. Da bi se potpis mogao primijeniti potrebno je imati certifikat, sredstvo za izradu elektroničkog potpisa i odgovarajuću računalnu aplikaciju. Potpis se može primjenjivati i putem mobilnog uređaja.

e/m-Potpis i e/m-Pečat

"Platformom za e-potpis i e-pečat omogućavamo sljedeći korak u podizanju produktivnosti javne uprave i olakšavanju komunikacije građana s javnom upravom. Umjesto papira, potpisivanja i skeniranja građani i poduzetnici sada mogu klikom miša riješiti potrebnu administraciju", izjavio je državni tajnik Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva Bernard Gršić.

Realizacijom projekta i implementacijom Platforme za e/m-Potpis i e/m-Pečat predviđena su unaprjeđenja na području jednostavnosti i pouzdanosti elektroničke komunikacije s tijelima javne uprave. Uvođenjem novih informacijskih rješenja i e-Usluga u javnoj upravi povećat će se efikasnost poslovanja i smanjiti troškovi dostave dokumenata. To će u konačnici modernizirati postojeću praksu, čuvajući pravnu sigurnost i pouzdanost u elektroničkoj korespondenciji javne uprave s korisnicima javnih usluga, kažu iz Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva.

 "Zahvaljujući stručnjacima iz AKD-a, hrvatskim građanima, poslovnoj zajednici, državnoj i javnoj upravi su na raspolaganju napredna IT rješenja, servisi i usluge povjerenja koje su temelj digitalne transformacije: projekt e/m pečat, e/m potpis, projekt digitalne osobne iskaznice i uspostava Certilie - otvorene i dostupne platforme koja ima sve pretpostavke buduće EU lisnice. MUP i AKD, zajedno s Finskom, već rade na projektu implementacije digitalne putne vjerodajnice (DTC), a građanima ćemo na mobitelu omogućiti i digitalnu vozačku iskaznicu i digitalnu zdravstvenu putovnicu" izjavio je glavni direktor Agencije za komercijalnu djelatnost Jure Sertić.

Projekt je u cijelosti financiran iz Europskog socijalnog fonda, a njegova ukupna vrijednost je oko 2,98 milijuna eura.