Netflix i YouTube su najveći potrošači internetskog prometa u većini zemalja

Oko 15% ukupnog svjetskog prometa podataka u downloadu otpada na Netflix. Odmah iza njega je YouTube, a tek na trećem mjestu "obični" web promet

Sandro Vrbanus srijeda, 3. listopada 2018. u 20:08

Kompanija Sandvine, koja se inače bavi proizvodnjom mrežne opreme i s njom povezanih rješenja, izradila je veliko izvješće o internetskom prometu i uslugama na koje se on najviše troši. Prije nego detaljnije analiziramo podatke moramo naglasiti da se oni odnose na cijeli svijet, ali bez Indije i Kine, za čija su tržišta dostupni tek ograničeni podaci.

U ostatku svijeta, dakle, internetski promet sastoji se većinom od pregledavanja video sadržaja, na koji odlazi 58% ukupnog prometa u downloadu. Iza njega nalazi se web promet, dok je na treće mjesto stigla kategorija online igranja, pretekavši društvene mreže, trgovinu, dijeljenje datoteka i razmjenu poruka po potrošnji prometa.

Najveći potrošač video internetskog prometa je Netflix, na koji otpada 15% cjelokupnog svjetskog downloada. Odmah iza njega smjestio se YouTube s 11,4%. Situacija u našoj regiji EMEA, koja obuhvaća Europu, Bliski istok i Afriku, ponešto je drugačija od globalne. Ovdje je glavni generator video prometa u downloadu YouTube, a Netflix se plasirao na drugo mjesto.

Zanimljiva kretanja prometa za vrijeme nogometnih utakmica
Zanimljiva kretanja prometa za vrijeme nogometnih utakmica

Više od 50% cjelokupnog internetskog prometa u svijetu je zaštićeno enkripcijom, a kao najznačajniji generator prometa u uploadu izdvaja se BitTorrent mreža, koja je zaslužna za gotovo 22% ukupnog prometa u tom smjeru.

Kad je riječ o društvenim mrežama, Instagram je pretekao Facebook kao mreža s najvećim prometom. Skype je i dalje najveći potrošač prometa od svih aplikacija za dopisivanje i video razgovore, dok Spotify drži primat u glazbenom segmentu streaminga. Kod igara, prvi je League of Legends, a slijedi ga Fortnite.