Samo dvanaest antivaksera odgovorno je za većinu takvog sadržaja na društvenim mrežama

Novo istraživanje pokazalo je da daleko preko polovice objava kojima se govori protiv cijepljenja ima izvorište u tek dvanaest osoba i njihovih organizacija, vrlo aktivnih u širenju dezinformacija online

Sandro Vrbanus subota, 27. ožujka 2021. u 14:15

Američko-britanski Centar za borbu protiv digitalne mržnje (Center for Countering Digital Hate) objavio je svoje istraživanje u kojem razotkriva tko stoji iza rastuće internetske antivakserske propagande. Rezultate svoje studije objavili su pod naslovom "The Disinformation Dozen", što odmah otkriva i pravu pozadinu velike većine svih inicijativa za opiranje cijepljenju. Naime, CCDH je ustvrdio da je za veliku većinu antivakserskog sadržaha postavljenoga na Facebook i Twiiter odgovorno tek tucet pojedinaca i njihovih organizacija.

Antivakserskih dvanaest

Disinformation Dozen, odnosno dvanaest ljudi koji su odgovorni za širenje dezinformacija, odgovorni su za značajno više od polovice antivakserskog sadržaja koji kruži društvenim mrežama. Ovih dvanaest ljudi ima značajnu sljedbu na društvenim mrežama i proizvode veliku količinu sadržaja koji se potom mrežama lako i brzo širi.

Istraživanje CCDH obavljeno je tijekom veljače i ožujka ove godine, obuhvatilo je gotovo 1,5 milijun objava na Facebooku i Twitteru, a analitičari su pokušali doći do izvora tih objava. Pokazalo se da se 65% objava na Twitteru i 73% njih na Facebooku može slijediti do izvora – a on je upravo unutar kruga dvanaestorice vodećih autora, odlučnih u namjeri da prošire svoju agendu sljedbenicima.

Istraživači CCDH otišli su i korak dalje, pa su imenovali dvanaest osoba koje su aktivne u širenju informacija protiv cijepljenja. Oni su: Joseph Mercola, Robert F. Kennedy, Jr., Ty i Charlene Bollinger,  Sherri Tenpenny, Rizza Islam, Rashid Buttar, Erin Elizabeth, Sayer Ji, Kelly Brogan, Christiane Northrup, Ben Tapper i Kevin Jenkins. Možda vam ova imena ne znače mnogo, no u izvješću Centra za svakoga od njih postoji detaljan profil koji razotkriva njihove korisničke račune i pokazuje kakve sadržaje su širili društvenim mrežama.

Izvješće uključuje i poziv digitalnim platformama poput Facebooka, YouTubea i Twittera da zaštite svoje korisnike od ovakvih dezinformacija na način da dvanaestorici i svima sličnima ukinu račune. Tu je i prijedlog da se postave jasna pravila za moderiranje antivakserskog sadržaja i da se smanji tolerancija društvenih mreža na opetovano dijeljenje takvih objava. Poziva se i na zabranu tajnih i privatnih antivakserskih grupa koje niču na Facebooku.

Podsjetimo, YouTube, Facebook i Instagram već imaju na snazi politike za suzbijanje antivakserskog sadržaja, ali kao što vidimo – očito je da nisu dovoljne.