Svjetsko prvenstvo Formule 1 – u brzini web stranica

Deset momčadi koje se ove sezone natječu u F1 imaju nove ili redizajnirane webove. Jedan je developer odlučio testirati koja je od njih najbrža

Sandro Vrbanus četvrtak, 28. ožujka 2019. u 06:00

Formula 1 vrti se oko brzine. Tko će napraviti najbrži krug u kvalifikacijama i u utrci, tko će brže promijeniti gume, tko će se brže snaći u vremenskim uvjetima i u konačnici – tko će brže odvoziti zadani broj krugova. No, developer po imenu Jake Archibald odlučio je vidjeti tko je u F1 najbrži – na Internetu. Odlučio je testirati deset web stranica momčadi koje ove godine sudjeluju u svjetskom prvenstvu kako bi vidio čija se najbrže učitava.

Archibald nije ovom zadatku pristupio olako. Odradio je WebPageTest na svakoj od stranica koristeći mobitel Moto G4 na 3G mreži i preglednik Chrome Canary. Svaku stranicu podvrgnuo je opsežnom testiranju koje se sastojalo od prvog i drugog kruga (na "prazno" i s cacheiranim sadržajem). Svaki korak detaljno je proanalizirao, pokazao dobre i loše strane pojedinog weba i u konačnici – dobio rezultat brzine učitavanja izražen u sekundama.

Pronašao je, blago rečeno, svega. Od neiskorištenog CSS-a i JavaScripta, preko čekanja na učitavanje prvog sadržaja od preko 30 sekundi, nepotrebno "teških" grafika, sporog učitavanja fontova, i tako dalje. Sve ovo izrodilo je nevjerojatno minucioznu i gotovo fanatično detaljnu analizu ponašanja pojedinog weba koja bi njihovim autorima sigurno mogla koristiti u optimizaciji.

Konačni rezultat izgleda ovako: Na prvo mjesto zasjela je ekipa Haasa, s najbržim webom u Formuli 1 ove sezone (o brzini njihovih bolida nećemo). Slijedi je u stopu ekipa Torro Rosso, dok je treći na pobjedničkom podiju Williams. Oni s nešto bržim bolidima, Red Bull i Mercedes, u ovoj su utrci osvojili 4. i 5. mjesto, dok je kultna momčad Ferrarija tek deveta. Dvostruko lošiji rezultat od nje i nečasno zadnje mjesto osvaja ekipa Racing Pointa (ranije poznata kao Force India).

Ako ste zainteresirani za F1 i izradu web stranica, svakako preporučamo da pogledate Archibaldovu analizu prebogatu grafovima, statistikama i podacima o svakom mogućem aspektu F1 webova.

Za ilustraciju koliko je ambiciozno provedeno ovo sasvim nebitno istraživanje dodajemo nekoliko prikaza mjerenja koje je entuzijastično proveo Jake Archibald: