Blokatori oglasa prikazuju više problematičnih poruka
Oglasne mreže prepoznaju korisnike koji koriste blokatore i prilagođavaju im sadržaj, često šaljući više sumnjivih oglasa upravo toj skupini

Blokatori oglasa, digitalni štitovi koje gotovo milijarda korisnika Interneta koristi kako bi se zaštitili od nametljivog oglašavanja, možda nenamjerno izlažu svoje korisnike problematičnijem sadržaju, upozorava nova studija istraživača NYU Tandon School of Engineeringa. Oni su naime otkrili kako popularni programi za blokiranje oglasa, posebno oni s opcijom "prihvatljivih oglasa" (Acceptable Ads), mogu korisnicima prikazivati čak i više problematičnih reklama nego ako uopće ne koriste blokatore.
Od prihvatljivog do problematičnog
Analizom više od 1200 oglasa iz SAD-a i Njemačke, istraživači su pomoću naprednog AI sustava, čija je preciznost gotovo jednaka ljudskoj, utvrdili da korisnici koji koriste blokatore s opcijom dopuštanja "prihvatljivih oglasa" vide 13,6 posto više problematičnih oglasa od onih koji blokatore ne koriste.
Među tim oglasima nalaze se lažne zdravstvene i financijske tvrdnje, manipulativni dizajnerski trikovi poput lažnih tajmera, eksplicitni ili uvredljivi sadržaji, reklame za alkohol i kockanje, politički oglasi bez jasnih oznaka te brojne prijevarne sheme. Posebno zabrinjava podatak da su maloljetnici izloženi gotovo 10 posto oglasa koji krše regulative o zaštiti djece, a taj udio raste na 10,7 posto kada su uključeni "prihvatljivi oglasi".
Prilagođavanje sadržaja
Ovaj paradoks istraživači objašnjavaju činjenicom da oglasne mreže prepoznaju korisnike koji koriste blokatore i prilagođavaju im sadržaj, često šaljući više sumnjivih oglasa upravo toj skupini. Takva praksa ne samo da povećava izloženost problematičnim reklamama, već otvara vrata novim oblicima digitalnog praćenja i identifikacije korisnika koji nastoje zaštititi svoju privatnost.
Zaključak studije je jasan: iako blokatori oglasa smanjuju ukupan broj prikazanih reklama, kvaliteta onih koje ipak prođu filter često je upitna. Autori upozoravaju da trenutni model "prihvatljivih oglasa" nije dovoljno učinkovit te pozivaju na redefiniranje standarda i metoda filtriranja, kako bi se korisnicima zaista omogućila sigurnija i privatnija internetska iskustva.