WhatsApp primorava korisnike na dijeljenje podataka s Facebookom

Popularna aplikacija za dopisivanje mogla bi postati nešto manje omiljena nakon što implementira nove uvjete korištenja u kojima korisnici više nemaju izbor žele li podatke dijeliti s trećim stranama

Sandro Vrbanus četvrtak, 7. siječnja 2021. u 17:30

Kada je Facebook preuzimao WhatsApp sada već davne 2014. godine obećao je ostaviti ga "čistim" i odvojenim od svoje društvene mreže. Međutim, kako to s obećanjima često biva, kroz godine su to "zaboravili" i sada sve više naginju ka tome da ga pripoje svojoj platformi – čak i tako da se njime može komunicirati i s korisnicima Instagrama ili Facebook Messengera.

2016. godine WhatsApp je načinio zadnju veliku promjenu pravila korištenja u kojoj je korisnicima dao mogućnost odabira žele li da kompanija njihove podatke dijeli izvan WhatsAppa s ostalim servisima, primarno s Facebookom. Od sada, pak, na snagu stupaju nova pravila koja takvo dijeljenje podataka čine obveznim.

Izbora nema - Agree ili ništa
Izbora nema - Agree ili ništa

Od danas je korisnicima prilikom pokretanja ova aplikacije počela "iskakati" obavijest o novim uvjetima korištenja koju mogu privremeno maknuti s ekrana ili prihvatiti. Ne prihvate li je do 8. veljače, WhatsApp više neće moći koristiti.

Sigurno se pitate što je tako novo i bitno u uvjetima korištenja da bi aplikacija bez njihovog prihvaćanja prestala funkcionirati. WhatsApp po novome ne daje izbor krajnjem korisniku, pa će njegove podatke bez pitanja dalje dijeliti s trećim stranama. Privatni podaci kojima će od sada raspolagati kako ih volja uključuju brojeve telefona korisnika i njihovih kontakata, imena profila i profilne slike, statuse kao i dijagnostičke podatke o samoj aplikaciji.

Politika privatnosti kaže da poruke koje razmjenjujete s drugima kompanija ne čuva niti ih može pročitati zbog end-to-end enkripcije, no kada imaju sve gore navedene metapodatke, vaše im poruke niti ne trebaju da bi znali gotovo sve o vama.

Iz Facebooka poručuju da će privatne podatke koristiti za "pružanje bolje usluge", ciljano oglašavanje putem poruka te povezivanje sa svojim drugim uslugama. Ne sviđa li vam se to – izbora, barem u Facebookovom ekosustavu, nemate. Možete eventualno poslušati Edwarda Snowdena ili Elona Muska, pa prijeći na privatnosti daleko više privrženi Signal.

NADOPUNA: promjene koje se tiču dijeljenja podataka s Facebookom u suprotnosti su s GDPR-om, pa ih europski korisnici neće osjetiti.

Anketa Glasanje do 14.1.2021. Glasanje zatvoreno

Ukupni broj glasova: