Developer Genshin Impacta mora platiti 20 milijuna dolara zbog obmanjivanja djece
Loot boxovi danas se mogu pronaći u više-manje svakoj online igri, a mnogi ih uspoređuju i s virtualnim kockanjem

Američka Savezna trgovinska komisija (FTC) objavila je da je Cognosphere, tvrtka koja stoji iza popularne videoigre Genshin Impact, pristao na nagodbu u iznosu od 20 milijuna dolara te na uvođenje brojnih ograničenja u vezi s prodajom loot boxova i upravljanjem osobnim podacima djece.
Prema tvrdnjama FTC-a, Cognosphere je aktivno promovirao loot boxove djeci te obmanjivao igrače o njihovim šansama za osvajanje nagrada. Navodi se i kako je tvrtka zavaravala djecu i druge korisnike u vezi sa stvarnim troškovima transakcija unutar igre zahtijevajući kupnju virtualne valute kroz komplicirane zamjene vrijednosti. Time su igrači često trošili stotine eura na nagrade koje su imali male šanse osvojiti.
Kako prenosi The Verge, Cognosphere se optužuje i za loše marketinške prakse, kao što su objave na društvenim mrežama i reklame unutar igre, pomoću kojih su se prikupljali osobni podaci djece mlađe od 13 godina bez pristanka roditelja. Tvrtka je time prekršila američki Zakon o zaštiti privatnosti djece na internetu (COPPA).
Kao dio nagodbe, Cognosphere će morati izbrisati sve podatke djece mlađe od 13 godina za koje roditelji nisu dali suglasnost te omogućiti izravnu kupnju loot boxova bez korištenja virtualne valute. Zabranjeno im je i obmanjivati korisnike u vezi s cijenama, značajkama i šansama za osvajanje nagrada.