Dostavljači lažnim narudžbama oštetili DoorDash za 2,5 milijuna dolara

Američka kompanija DoorDash, najveći pružatelj usluga dostave hrane preko aplikacije, oštećen je u organiziranoj kriminalnoj operaciji svojih dostavljača. Organizatoru prijeti 20 godina zatvora

Sandro Vrbanus nedjelja, 18. svibnja 2025. u 18:40

Tužiteljstvo Sjevernog okruga Kalifornije objavilo je da je protekloga tjedna razriješena sudska parnica protiv četvero optuženika, koji su od američke kompanije za dostavu hrane DoorDash uspjeli na prevaru izvući čak 2,5 milijuna dolara. Nakon što su otkriveni, u listopadu prošle godine protiv njih je podignuta optužnica, a parnica je okončana prije nekoliko dana priznanjem krivnje.

U priopćenju Ministarstva pravosuđa SAD-a navodi se da je prvooptuženi Sayee Chaitanya Reddy Devagiri, 30-godišnji dostavljač DoorDasha, priznao krivnju za kriminalno udruživanje s još trojicom kolega. Oni su tijekom 2020. i 2021. godine, dakle kad su dostave zbog pandemije bile na svojem vrhuncu, organizirali lanac prevara s lažnim dostavama.

Pet minuta, stotine narudžbi

Prevarantska je shema funkcionirala tako da Devagiri kroz niz lažnih korisničkih računa naručuje skupe dostave. Potom, pristupajući DoorDashovom softveru tuđim zaposleničkim pristupnim podacima, poslove dostave dodjeljuje sebi i kolegama, koji kontroliraju također lažne račune dostavljača. Takvi su "dostavljači" potom označavali dostave kao isporučene, DoorDash im je isplaćivao naknadu, a Dewagiri je potom vraćao status narudžbe iz "dostavljeno" u "u tijeku", kako bi se naknade za dostavu isplaćivale više puta za isti, neobavljeni posao.

Za cijelu tu peripetiju trebalo mu je tek do pet minuta, pa je proces ponavljan više stotina puta za mnoge narudžbe. Na taj je način Devagiri kao organizator sebi i suradnicima priskrbio čak 2,5 milijuna dolara kroz lažiranje dostava. Svi su posljednjih mjeseci priznali krivnju. Njemu, kao organizatoru, prijeti čak 20 godina zatvora i novčana kazna od 250.000 dolara.

DoorDash je inače vodeća američka platforma za dostavu hrane i jedan od glavnih predstavnika gig ekonomije. Nedavno je preuzeo britanski Deliveroo, čime su došli do prisutnosti na 40 zemalja gdje mjesečno opslužuju oko 50 milijuna korisnika.