Kako se Temu bori protiv krivotvorina? To zanima i Europsku komisiju

Europske udruge za zaštitu potrošača prijavile su Temu jer smatraju da potrošačima daje nedovoljno informacija o ponuđenim proizvodima, kršeći time europske propise. Komisija potom povlači prvi potez

Sandro Vrbanus subota, 12. listopada 2024. u 06:00

Velika i marketinški vrlo agresivna kineska internetska trgovina Temu službeno je u Europskoj uniji ranije ove godine proglašena vrlo velikom internetskom platformom, budući da je prijavila kako ima više od 45 milijuna mjesečno aktivnih korisnika na području EU. Nakon što je tako okarakteriziran, Temu se mora pridržavati najstrožih pravila iz Akta o digitalnim uslugama, čije su neke od glavnih odrednica pažljiviji nadzor nezakonitih proizvoda (primjerice krivotvorina), pojačane mjere zaštite potrošača te veća transparentnost i odgovornost.

Zaštita potrošača

Kad je riječ o krivotvorinama, Temu je u obvezi obavještavati kupce o kupnji takvog nezakonitog proizvoda u trenutku kad saznaju za njegovu nezakonitost, kao i imati ugrađene mehanizme za rješavanje pritužbi potrošača. Europska komisija ovog je petka toj kineskoj kompaniji poslala prvi zahtjev za dostavu informacija upravo vezan uz borbu protiv krivotvorina. Takav zahtjev obično prethodi postupku službene istrage.

Komisiju primarno zanima kakve mjere Temu, kao internetska platforma za trgovinu, provodi u pogledu smanjenja prisutnosti i ponovnog pojavljivanja krivotvorenih proizvoda na svojoj internetskoj tržnici. Oni moraju dostaviti podatke o tome kako smanjuju rizike, štite potrošače, njihovo zdravlje i opću dobrobit, ali i privatne podatke.

Temu je obvezan tražene odgovore dostaviti do 21. listopada, a na temelju njih će Komisija odlučiti o sljedećim koracima, poput mogućeg otvaranja istrage. Ne odgovori li kompanija na ovaj zahtjev, Komisija može poslati i službeni zahtjev, čije neispunjavanje podrazumijeva i moguće kazne.

Bitno je naglasiti i kako je došlo do ove situacije. Naime, Temu je Komisiji prijavila europska krovna organizacija udruga za zaštitu potrošača, BEUC, tvrdeći da e-trgovina ne daje potrošačima ključne podatke o porijeklu proizvoda i njihovim proizvođačima, kršeći tako Akt o digitalnim uslugama i onemogućavajući kupce u nastojanju da provjere zadovoljavaju li proizvodi određene europske sigurnosne zahtjeve.