I Temu ispunio uvjete da bi bio kategoriziran kao velika internetska platforma

Temu je internetska trgovina s prosječno više od 45 milijuna korisnika mjesečno u Europskoj uniji. Taj je broj korisnika, koji je Temu priopćio Komisiji, iznad zacrtanog praga iz Akta o digitalnim uslugama

Sandro Vrbanus petak, 31. svibnja 2024. u 21:12

Kineska internetska trgovina Temu, čija je popularnost dosegnula viralne razmjere posljednjih mjeseci, službeno je u Europskoj uniji proglašena vrlo velikom internetskom platformom (slično kao i Shein nedavno), budući da je prijavila kako ima više od 45 milijuna mjesečno aktivnih korisnika na području EU.

Temu će se stoga morati pridržavati najstrožih pravila iz Akta o digitalnim uslugama. S time će morati započeti u roku od četiri mjeseca od dobivanja obavijesti, odnosno do kraja rujna. Imat će obvezu propisno procijeniti i ublažiti sve sistemske rizike koji proizlaze iz njegovih usluga, uključujući ponudu i prodaju krivotvorene robe, nesigurnih ili nezakonitih proizvoda te predmeta kojima se krše prava intelektualnog vlasništva.

Pažljiviji nadzor nezakonitih proizvoda, pojačane mjere zaštite potrošača te veća transparentnost i odgovornost glavne su odrednice mjera iz Akta o digitalnim uslugama, propisanih za velike internetske platforme. Temu će tako morati osiguravati sljedivost trgovaca na svojoj platformi, obavještavati kupce o kupnji nezakonitog proizvoda u trenutku kada saznaju za nezakonitost proizvoda, davati prednost pouzdanim prodavateljima i slično.

Morat će ponuditi i interni sustav za rješavanje pritužbi, osigurati visoku razinu privatnosti i zaštite maloljetnika, sučelja prilagoditi tome da nisu dizajnirana na način kojim se korisnike zavarava ili manipulira te jednom godišnje objavljivati izvješća o transparentnosti svojih postupaka moderiranja sadržaja.