U Austriji prihod od digitalnog poreza porastao je na 103 milijuna eura u 2023. godini

Što se Austrije tiče, oporezivanje usluga internetskog oglašavanja iznosi 5% osnovice za procjenu i namijenjeno je tvrtkama s globalnim prometom od najmanje 750 milijuna eura i domaćim prometom od najmanje 25 milijuna eura od usluga internetskog oglašavanja

Bug.hr utorak, 16. siječnja 2024. u 20:05
📷 ©  Freepik
© Freepik

Prema informacijama austrijskog portala OTS, preliminarni prihod od digitalnog poreza za 2023. godinu iznosi oko 103 milijuna eura što odgovara povećanju od 7,4% ili otprilike 7 milijuna eura u odnosu na prethodnu godinu kada je iznosio oko 96 milijuna eura.

Digitalni porez mehanizam je koji izjednačava uvjete poslovanja između BigTech kompanija poput Mete i Googlea te lokalnih medija, stvara dodatne prihode lokalnoj samoupravi, podržava lokalni medijski ekosustav i kvalitetno i nezavisno novinarstvo te potiče programe koji podupiru stvaranje lokalnog sadržaja, putem pružanja ​​bespovratnih sredstava, subvencije ili poticaja lokalnim izdavačima za proizvodnju visokokvalitetnog, kulturno relevantnog sadržaja

Digitalni porez naplaćuje se u Austriji od 2020. godine i ima za cilj osigurati pravednije oporezivanje digitalne ekonomije oporezivanjem prihoda tvrtki koje pružaju usluge online oglašavanja

Benefite ovakvog modela naglašava i austrijski ministar financija Magnus Brunner koji je poručio: “Kontinuirano povećanje prihoda od digitalnog poreza potvrđuje učinkovitost naše strategije za osiguranje pravednosti u digitalnom dobu. Osiguravamo da tvrtke koje ostvaruju značajnu prodaju u Austriji daju svoj pravičan udio. I dalje smo odlučni postići pravedno oporezivanje digitalnog gospodarstva na međunarodnoj razini”.

Porez na oglašavanje

Što se Austrije tiče, oporezivanje usluga internetskog oglašavanja iznosi 5% osnovice za procjenu i namijenjeno je tvrtkama s globalnim prometom od najmanje 750 milijuna eura i domaćim prometom od najmanje 25 milijuna eura od usluga internetskog oglašavanja. Osnovica za procjenu digitalnog poreza je naknada koju pružatelj online oglašavanja prima od klijenta, prenosi OTS.

Oglasi, reklame i plakati u tradicionalnim medijima u Austriji podliježu porezu na oglašavanje od 5%, dok je oglašavanje na internetu ili u digitalnom obliku kao što su banneri ili oglašavanje na tražilicama bilo oslobođeno poreza na oglašavanje te i dalje je za lokalne kompanije.