IFA 2024, Berlin - Stota obljetnica tehnološkog festivala
Više od 1.800 izlagača došlo je na impozantni rođendan IFA-e, kako bi pokazali najnovije inovacije u potrošačkoj elektronici i kućanskim aparatima. Umjetna inteligencija, održivost i digitalno zdravlje bili su među glavnim temama sajma…

Stota obljetnica IFA-e privukla je više od 215.000 posjetitelja iz 138 zemalja – uključujući više od 133.000 poslovnih posjetitelja – koji su u Berlin došli vidjeti najnovije proizvode i trendove u potrošačkoj elektronici i kućanskim aparatima. Njemački kancelar Olaf Scholz otvorio je sajam koji se, iznimno, prigodno zvao IFA 100, dajući time toj manifestaciji potvrdu goleme važnosti za njemačko, ali i europsko gospodarstvo, te utjecaja na kompletan globalni sektor novih tehnologija.
Broj posjetitelja porastao je 18 posto u odnosu na prošlu godinu, a IFA je zabilježila porast posjetitelja posebno iz Sjedinjenih Država, Italije, Francuske, Poljske, Koreje i Ujedinjenog Kraljevstva. S potpuno popunjenim dvoranama, sajam je ugostio više od 1.800 izlagača, s jakim rastom posebno u sektorima "Pametni dom", "Komunikacija i povezivost", "Računalstvo i igranje", "Audio" i "Foto, video i stvaranje sadržaja" te "Digitalno zdravlje".
Više od 200 tehnoloških startupa okupilo se u inovacijskom centru IFA NEXT, prikazujući, među ostalim inovativnim uređajima, leteći automobil, kognitivne robote i dronove pokretane umjetnom inteligencijom. Veliki broj startupa došao je iz Južne Koreje, koja je ove godine bila IFA NEXT zemlja partner inovacija za 2024.
IFA 100 također je vidjela povratak poznatog Sommergartena, koji je bio prepun nastupa međunarodnih glazbenih legendi, poput Bryana Adamsa, Faithlessa i nekih od najboljih njemačkih hip hop umjetnika.
Sukus novosti
Na sajmu IFA u Berlinu, umjetna inteligencija bila je prisutna na svakom koraku, od prijenosnih računala, do pametnih kućanskih uređaja. Lenovo je predstavio koncept prijenosnog računala Auto Twist AI PC, čiji se zaslon može kontrolirati glasom, dok je Acer lansirao prijenosni gaming kontroler.
Također, bežična energija stigla je u pametne kuhinje s Mideinim prvim proizvodom koji podržava bežičnu energiju Ki. Na području robotike, vidjeli smo prve korake prema usisavačima koji se mogu penjati uz stepenice.
Na području pametnih domova, Philips Hue predstavio je drugu generaciju 8K Sync Boxa, a Nanoelaf lansirao je nove višenamjenske LED zidne panele. Aqara je otkrila svoju prvu vanjsku kameru koja radi s Appleovim HomeKit Secure Video, dok je Reolink predstavio prvu baterijsku kameru koja može kontinuirano snimati 24/7.
Na kraju, IFA je pokazala kako je umjetna inteligencija ovdje te da proizvođači istražuju kako generativni AI može unaprijediti njihove proizvode, od prijenosnih računala do sklopivih telefona, tražeći načine da nam olakšaju život uz manje truda.
Samsungov "AI for All" tako obuhvaća širok raspon proizvoda s AI-jem, od mobilnih uređaja, kućanskih aparata, do sustava kućne zabave. Do kraja 2024. godine, Samsung očekuje da će korisnici imati 200 milijuna uređaja Galaxy s AI-jem, naglasili su na IFA-i, gdje su imali jedan od najvećih štandova sajma.
Središnje mjesto u tome zauzima šireći ekosustav SmartThings, koji povezuje preko 500 milijuna uređaja, nudeći besprijekornu daljinsku kontrolu svih Samsungovih proizvoda s AI-jem, od uključivanja ili isključivanja grijanja, upravljanja svim uređajima kod kuće, ili izvan nje, te navigacije Samsungovim televizorima.
Nikad nije bilo tako lako za ljude diljem svijeta koristiti moć AI-ja za preuzimanje kontrole nad svijetom oko sebe. Samsungovi proizvodi s AI-jem daju tu moć svojim korisnicima, omogućujući im da kreiraju svoja svakodnevna iskustva. Bilo da teže održivijem načinu života, širenju kreativnosti, bilo povezivanju s voljenima.
Međutim, samo 15% ljudi izjavilo je da potpuno razumije kako se AI može koristiti u njihovim svakodnevnim životima, a ipak 66% nas traži načine kako stvoriti više vremena. To pokazuje jasnu priliku za Samsung AI da poboljša kvalitetu života ljudima, kao i zašto je on "AI for All".
Značajan sajam
Važnost IFA-e kao platforme za izlagače i trgovce u tehnološkom sektoru poznata je globalno, no ponovno je dokazana i ove godine. Medijska prisutnost porasla je impresivnih 43 posto, dok je broj tehnoloških blogera i influencera porastao 300 posto. Kao i svake godine, IFA je bila izložba bliske budućnosti tehnološke industrije, a dominirao je širok raspon stvarnih implementacija najnovije generacije alata umjetne inteligencije. Održivost je bila još jedna velika tema na štandovima diljem sajma, s tvrtkama koje su pokazivale kako nude održivije uređaje i kako njihovi proizvodi i usluge mogu pomoći potrošačima da žive održivije živote. Digitalno zdravlje također je bilo istaknuto, jer potrošači traže načine kako im tehnologija može pomoći da ostanu zdravi.
Leif Lindner, izvršni direktor IFA Berlin Management GmbH, rekao je: "Kakva prekrasna 100. rođendanska zabava za IFA-u, i kakva nevjerojatna godina za vodeći svjetski tehnološki sajam. Zaista smo zahvalni cijeloj našoj industriji, svim poslovnim posjetiteljima, javnosti i svim medijima koji su došli u Berlin, i zaista učinili IFA 100 godinom i događajem za pamćenje. Zadovoljni smo velikim brojem obveza koje su već preuzeli naši izlagači za sudjelovanje na IFA-i 2025."
Dr. Sara Warneke, izvršna direktorica gfu Consumer & Home Electronics GmbH, koja posjeduje IFA brend, rekla je: "IFA 100 nadmašila je sva naša očekivanja. Vidimo da promijenjeni koncept IFA-e funkcionira, dijelom zahvaljujući činjenici da su mladi medijski profesionalci i kreatori sadržaja posebno uspjeli inspirirati svoju generaciju za IFA-u. Povratne informacije naših partnera, izlagača, maloprodajne industrije i, naravno, svih posjetitelja, jednoglasne su. IFA 100 bila je veliki uspjeh za njih, za njihov posao i za našu industriju. Ove godine, IFA je dokazala da je zaista platforma za sljedećih 100 godina". IFA 2025 održat će se od 5. do 9. rujna u Berlinu, iduće godine.