Umor od 'zumanja': vaše lice može biti problem
Američki istraživači ispitali su povezanost virtualnih sastanaka i stupnja neprihvaćanja tehnologije na radnom mjestu

Razvoj komunikacijskih tehnologija i već pomalo zaboravljeno "novo normalno" doveli su do novog fenomena zvanog zoom fatigue. Riječ je o umoru od virtualnih sastanaka koji se pak povezuje s nezadovoljstvom sudionika video konferencija vlastitim izgledom. Ova pojava nije samo osobni problem, već može imati značajne posljedice na produktivnost i prihvaćanje tehnologije virtualnih sastanaka u radnom okruženju, upozoravaju istraživači Državnog sveučilišta u Michiganu.
Psihološki aspekti
Do tog su zaključka došli nakon opsežnog istraživanja u kojem su pratili ponašanje 2448 radnika različitih djelatnosti koji redovito sudjeluju u virtualnim sastancima. Studija, objavljena u časopisu PLoS One, pokazuje da osobe nezadovoljne svojim izgledom češće pokazuju umor od "zumanja", što pak rezultira povećanom upotrebom raznih filtera i alata.
Prolongirano gledanje sebe na zaslonu tijekom video konferencija može pojačati negativne percepcije o vlastitom izgledu. Stanje nazvano zoom dysmorphia može dovesti do povećanog zanimanja za kozmetičke proizvode i zahvate vezane uz poboljšanje izgleda te negativnog stava prema virtualnim sastancima. Istraživači sugeriraju da bi se ovaj problem mogao ublažiti boljim alatima za upravljanje dojmom u aplikacijama za video konferencije ili, još jednostavnije, isključivanjem opcije promatranja vlastitog lika u vrijeme virtualnog sastanka.