Pandemija je zauvijek promijenila poslovanje – i to nabolje

Jedna godina pandemije ubrzala je procese digitalizacije za tri do četiri godine, a tvrtke su prigrlile digitalizaciju u svojim uslugama na način koji se redovno ne bi dogodio za sedam godina

Bug.hr utorak, 30. studenog 2021. u 06:00

Događaj poput pandemije i posljedično zatvaranje brojnih grana poslovanja, pa potom rad i školovanje na daljinu, svakako su čimbenici koji su se značajno odrazili na živote i poslovanje gotovo cijelog svijeta. Jedan od rijetkih sektora kojem je ovakva izvanredna situacija pomogla bio je tehnološki i telekomunikacijski sektor, jer su – u nedostatku fizičke interakcije s kupcima – brojne tvrtke bile "prisiljene" hitno se digitalizirati. Ovaj proces pokazao se, pak, trajnim i nepovratnim.

Istraživanje koje je provela konzultantska kuća McKinsey pokazalo je da se digitalizacija komunikacija unutar kompanija, kao i ona s kupcima i dobavljačima, u samo jednoj godini pandemije digitalizirala onoliko koliko bi se to inače dogodilo u tri do četiri godine.

McKinsey & Company: Pandemijska kriza ubrzala je digitalizaciju komunikacije s kupcima u cijelom svijetu
McKinsey & Company: Pandemijska kriza ubrzala je digitalizaciju komunikacije s kupcima u cijelom svijetu

Kad je riječ o digitalnom pružanju proizvoda i usluga, ono je napredovalo za čak sedam "redovnih" godina. Gotovo sve tvrtke koje su sudjelovale u ovoj anketi na neki su način morale transformirati svoje poslovanje, a velika većina njih očekuje da će promjene postati trajne. Shvatili su i da je ključ zadržavanja konkurentnosti isključivo brza prilagodba i prihvaćanje modernih tehnologija.

Više se telefonira i surfa

Slični trendovi, potaknuti lockdownom a potom nastavljeni i nakon njega, vidljivi su i u telekomunikacijama. Iako su najčvršće mjere na snazi bile prošle godine, u A1 Hrvatska i na razini ove godine zabilježili su povećanje prometa na mobilnoj mreži od skoro 40% u odnosu na 2020. godinu. Istodobno, promet je na fiksnoj mreži doživio povećanje od 20%.

O digitalizaciji u poslovanju domaćih poduzetnika već smo pisali na primjeru potpune preobrazbe platforme za kupovinu ulaznica Entrio, kao i u slučaju startupa koji nudi udaljeni nadzor brodova, MarinaClouda.

Da je ovaj trend zahvatio i male poduzetnike u cijelom svijetu, potvrđuje još jednom istraživanje McKinseya. Prelazak na rad od kuće, online trgovinu i korištenje naprednih tehnologija u svakodnevnom radu dogodio se u nevjerojatnih 10-20 dana, dok bi u redovnim okolnostima bilo očekivano da će ti procesi trajati do dvije godine. Sve to dovelo je i do značajno većeg korištenja internetskih linija.

Rad od kuće i suradnja na daljinu trendovi su koje neće biti moguće zaustaviti
Rad od kuće i suradnja na daljinu trendovi su koje neće biti moguće zaustaviti

Iz A1 Hrvatska potvrđuju kako je vidljivo ubrzanje potrošnje količine prometa na godišnjim razinama, pogotovo danas, u odnosu na 2019. koja se smatra zadnjom predpandemijskom godinom. "Najveće vrhunce vidimo u mjesecima u kojima su bili izvanredni događaji (potresi, lockdowni, on-line škola). Vidljivo je da korisnici sve više komuniciraju preko Interneta. Usprkos tim izvanrednim događajima i peakovima, pametnim rukovanjem mrežom nismo imali problema s kapacitetima mreže", kazali su iz A1 Hrvatska.

Ispitanici su u velikoj većini potvrdili i da će "prisilne" promjene ostati na snazi i jednom kada se svijet vrati u normalan način funkcioniranja – rad na daljinu, digitalizacija, brža komunikacija, promijenjene navike i očekivanja kupaca i, u konačnici, korištenje naprednih tehnologija za učinkoviti rad – postali su stvarnost i ostat će s nama u budućnosti. Kao pobjednici će iz ove situacije izaći samo oni koji su ih spremni dugoročno prihvatiti.

Uz A1 uštedite do 120 kuna mjesečno

A1 Hrvatska u ponudi ima pakete za male poslovne korisnike. Izdvajamo MOZAIK ponudu, gdje korisnik na svaku dodatnu A1 uslugu štedi određeni iznos. Poduzetnici tako mogu kombinirati i povezivati usluge fiksnog pristupa Internetu, prijenosnog pristupa Internetu, kao i sve mobilne tarife. Ako korisnik, primjerice, veže jednu fiksnu i jednu mobilnu uslugu, ostvaruje popust od 10 kuna po usluzi, što rezultira s ukupno 20 kuna popusta. Ako veže tri različite usluge, odnosno tarife, ostvaruje popust od 20 kuna po usluzi. Za četiri popust iznosi 30 kuna po usluzi i donosi ukupnu uštedu od 120 kuna.



Prijenosni zvučnici priznatih svjetskih brendova!

JBL, MARSHALL, HARMAN/KARDON

Ronis je dom najboljim svjetskim brendovima. Otkrij vrhunski zvuk, uvijek i svugdje. Provjeri ponudu!

Kupi

BT APTX soundbar sa subwooferom

ACOUSTIC ENERGY Aego 3

Kombinacija suba i soundbara za sve one koji žele kompaktno kućno kino odličnog zvuka uz značajnu uštedu na prostoru. Kompaktan dizajn, digitalno povezivanje, daljinsko upravljanje, 2 x RCA Phono, 65VA

1.725 kn 2.299 kn Kupi

Bežični WiFi BT zvučnik

HARMAN KARDON OMNI 10 PLUS

Omogućuje jednostavno postavljanje bežičnog HD glazbenog sustava. Najbrži način da svoju glazbu učinite bežičnom bilo gdje u svom domu. Spotify, Chromecast, 52Hz~20kHz.

1.699 kn 1.919 kn Kupi