Čini se da Alibabin ovogodišnji Dan samaca nije premašio lanjske rezultate

Poznati "festival šopinga", koji kineska internetska trgovina organizira 11.11., ove godine prošao je bez velikih objava o rekordnim rezultatima

Sandro Vrbanus ponedjeljak, 14. studenog 2022. u 10:00

Kineski Dan samaca obilježava se 11.11., a priču već znate: četiri jedinice u ovom datumu predstavljaju "samce", a Alibaba pokušava ovim izmišljenim "praznikom" potaknuti upravo samce da se počaste nekim poklonom. Ove godine festival kupovine održan je 14. put, a prvi puta iz Alibabe nisu objavili koliko su prometa zabilježili. Potaknulo je to dodatne sumnje u usporavanje kupovine i općenito slabije stanje kineskog gospodarstva.

Podsjetimo, Dan samaca je proteklih godina obarao rekorde. Njegovo zadnje izdanje prije pandemije, u studenome 2019., donijelo je Alibabi promet od 38,4 milijardi američkih dolara, a to je bila već treća godina u nizu s rastom prodaje značajno većim od 20%. Isti trend se, unatoč pandemiji, održao i u 2020., kada je povodom "kineskog Martinja" promet internetske trgovine porastao na preko 74 milijarde dolara. Prošle godine promet je iznosio 84,5 milijardi dolara, uz rast od oko 8,5%.

Umjesto većih prihoda, veće uštede

Ove godine, pak, Alibaba u svojem priopćenju ne navodi nikakve financijske rezultate Dana samaca. Kažu kako je u rasprodajama sudjelovalo 290.000 brandova iz 90 zemalja, a više od 130 brandova zabilježilo je promete veće od 100 milijuna juana u samo prva četiri sata rasprodaje. Kad je riječ o ukupnom prometu, napisali su tek da je on bio "na razini lanjskoga, unatoč makroekonomskim izazovima i utjecaju Covida".

Ono što ističu, pak, jest činjenica da je računalna infrastruktura za ovaj festival kupovine bila potpuno u oblaku, a njezin trošak je smanjen za 8% u usporedbi s prošlom godinom. Uz to, Alibaba je od prošle godine u svojih pet velikih podatkovnih centara u Kini udvostručila količinu korištene "čiste" energije.