Astronauti na konjima i retriveri s francuskim kapicama
Korištenje računala za generiranje grafikona, crteža i likovnih djela, koja u općim crtama možemo svrstati u kategoriju likovne umjetnosti nije novo, ali u posljednjih nekoliko godina, desetljeća prethodnog istraživanja i ogroman napredak u algoritmima koje koristi umjetna inteligencija, doveli su do nagle poplave modula, internetskih servisa i aplikacija za mobilne uređaje koje nam u vrlo kratkom vremenu iz tekstualnog opisa mogu generirati ilustracije prema želji, kako sadržajem, tako i emuliranjem raznih likovnih i fotografskih tehnika. Uzbudljivo doba za računalnu grafiku i umjetnu inteligenciju!
Ako je vjerovati Wikipediji, i to članku o AI umjetnosti, koji ima napomenu da ga se treba doraditi, prvo korištenje računala za autonomno generiranje likovnih djela (u početku samo crno-bijelih) zabilježeno je još kasnih 60-tih godina prošlog stoljeća, dakle, prije nego što su se mnogi, vjerojatno većina koja ovo čita, uopće rodili. Začetnik ideje je bio umjetnik Harold Cohen (1928. – 2016.), a sustav autonomnog računalnog slikanja dobio je ime AARON, iako se ne radi o jednom programu ili modelu, već o seriji računalnih programa u početku pisanih u C-u, kasnije u Lispu, namijenjenih generiranju likovnih djela. Ideja da se računalu na temelju nekih zadanih programskih parametara prepusti generiranje likovnog djela, dakle, nije nova. Dapače, i izvan akademskih krugova računala su u stanju algoritamski u realnom vremenu generirati ponajprije krajobraze na temelju zadanih početnih vrijednosti.