Kaže Carmack: Nije baš tako loše…
John Carmack, suosnivač id Softwarea i tvorac Quake franšize, obranio je Microsoftov AI generativni Quake II demo nakon što su ga igrači nazvali odvratnim

Ukoliko pratite igraću scenu (hrvatski – „gaming“), primijetili ste da se zadnjih nekoliko dana priče o Microsoftovom demou Quakea II kojega pogoni umjetna inteligencija. Demo je, možemo slobodno reći, antireklama za umjetnu inteligenciju i igranje, te uvreda Quakea II u kojem smo proveli mnoge uredske noći čekajući da se u redakciji nešto dovrši ili započne i koji nam je ostao u lijepom sjećanju sve ove godine.
Ukratko, tko je igrao Quake II (dakle, oni rođeni s 19. na 20. stoljeće) vjerojatno su ogorčeni gornjim, pa je mnogi igrač iskoristio priliku da pljucne ovu verziju legendarne igre.
Međutim, ne lezi vraže! Na svom profilu na X-u oglasio Carmack je demo opisao kao "impresivan istraživački rad" i branio AI tehnologiju od kritika da ugrožava radna mjesta u industriji videoigara.
Microsoft je nedavno objavio tehnološki demo WHAMM (World and Human Action MaskGIT Model), AI pogon koji generira svaki okvir Quake II igre u stvarnom vremenu koristeći AI model umjesto tradicionalnih tehnika. Microsoft je jasno istaknuo da "ne namjeravaju replicirati stvarno iskustvo originalne igre".
Korisniku X-a pod nadimkom "Quake Dad" koji je nazvao demo "odvratnim" tvrdeći da "pljuje na rad svakog developera" Carmack je odgovorio: "Mislim da pogrešno razumijete što ovaj demo zapravo jest," prije nego što je pozicionirao AI kao najnoviji u nizu tehnoloških napredaka koji su transformirali razvoj igara. "Moje prve igre uključivale su ručno pisanje u assem,bleru. Napredak softvera učinio je taj posao irelevantnim kao održavanje kotača kočija. Izgradnja moćnih alata ključna je za sav napredak u računalima."
WHAMM sustav razbija igru na tokene, pretvarajući slike i akcije igrača u podatke koje AI može razumjeti. Demo ima značajna ograničenja: loše interakcije s neprijateljima, kratko pamćenje od 0,9 sekundi i nepouzdano praćenje numeričkih vrijednosti. U osnovi, demo je posve neigriv – neprijatelji se stvaraju i nestaju sami od sebe, framerate je mizeran, sve je „aijevski“ pastelno i „zblurano“ i općenito – savjetujemo svima onima koji se žele pravednički ljutiti da ga i sami isprobaju na gornjoj adresi.
Carmack smatra da AI neće eliminirati radna mjesta, već stvoriti nove prilike (ovakav AI sigurno neće, tu su u pravu).
Carmack je priznao da bi AI eventualno mogao generirati kompletne igre iz jednostavnih upita, ali "i dalje će postojati bolji primjeri koje će stvarati posvećeni timovi developera."
Za kraj, poslastica, video iz demoa, da sami ne probate.