Najaktivniji autor e-knjiga na Amazonu u posljednje je vrijeme – ChatGPT

Sustav umjetne inteligencije koji je u kratko vrijeme postao globalno popularan, sve češće je korišten kao pomoć pri brzom pisanju knjiga, pa su takve knjige preplavile Amazonovu trgovinu

Sandro Vrbanus četvrtak, 23. veljače 2023. u 14:07

Nije dugo vremena moralo proći od predstavljanja moćnog chatbota ChatGPT, da mnogi shvate kako im on može pripomoći u obavljanju redovnog posla, ili zaraditi nešto "sa strane". Primijećeno je tako nedavno kako je Amazonova trgovina knjiga, primarno u sekciji elektroničkih knjiga, preplavljena novim naslovima, u izradi kojih je sudjelovao i ChatGPT. Sredinom ovoga mjeseca tamo je već bilo više od 200 knjiga, u kojima je kao koautor naveden ChatGPT (a možda i više onih gdje nije eksplicitno naveden, budući da su njegovi rezultati oslobođeni autorskih prava).

Naslovi variraju od "Kako pisati i stvarati sadržaj uz pomoć ChatGPT-a", "Moć domaće zadaće", pa sve do knjige poezije "Odjeci svemira", prenosi Reuters i dodaje da postoji cijeli novi žanr knjiga koje se mogu naći na Amazonu – one koje govore kako koristiti ChatGPT, koje je u potpunosti napisao taj sustav.

Sadržaji slabe kvalitete

ChatGPT tako je omogućio mnogima pokušati ostvariti brzu zaradu bez mnogo truda i "protresti" industriju izdavaštva i književnosti. Oni koji imaju aspiracija napisati knjigu, a nisu to nikada mogli sami učiniti, dobili su poslušnog koautora, a oni koji knjige "štancaju" kao na traci sada će to moći činiti još brže. Među njima prednjače "self-help" gurui, ljudi koji teže postati romanopiscima, ili pak autori koji su iskoristili generativne AI alate za ilustracije svojih dječjih slikovnica.

Malo drugačija beletristika
Malo drugačija beletristika

Osim masovne pojave među knjigama, i YouTube je preplavljen sadržajima koji pokazuju kako napisati knjigu, izraditi web stranicu i kreirati razne druge sadržaje uz pomoć AI alata, a svi imaju jedan zajednički nazivnik – kako brzo zaraditi novac korištenjem umjetne inteligencije.

Ne treba niti napominjati da tako stvorenim sadržajima manjka kvalitete. Iz tog razloga tradicionalni izdavači i pisci su zabrinuti, jer će se njihova izvorna djela izgubiti u masi onih umjetno stvorenih. Predlažu da se, za početak, alati poput ChatGPT-a obavezno navode na djelima koja su pomogli stvoriti, u cilju transparentnosti prema kupcima i čitateljima.