Disney dijeli otkaze i skida metaverzum s liste prioriteta
Gigant zabavne industrije otpušta 7000 svojih djelatnika kako bi smanjio troškove, a od metaveruma se sve više udaljavaju i Microsoft i Meta
Mickey Mouse se udaljava od metaverzuma. Disney ukida svoj sektor za osmišljavanje potrošačkih iskustava nove generacije, odjel koji je bio zadužen za strategiju razvoja metaverzuma, javlja Wall Street Journal.
Disneyev san o metaverzumu
A prije samo otprilike godinu dana, točnije u veljači 2022., ovaj div zabavne industrije imenovao je Mikea Whitea za voditelja novog odjela. Tadašnji izvršni direktor Bob Chapek tvrdio je da je "takozvani metaverzum... sljedeća velika granica pričanja priča", a White je trebao uobličiti viziju i strategiju za "putovanje potrošača kroz ove nove svjetove priča".
Ideja je bila iskoristiti sve sjajne mogućnosti koje nudi Disney+ i iskoristiti ih kao platformu za metaverzum. A taj bi digitalni svijet opet spojili s fizičkim svijetom njihovih zabavnih parkova.
"Ako je metaverzum spoj fizičkog i digitalnog u jednom okruženju, tko to može učiniti bolje od Disneya?", govorio je Chapek u travnju prošle godine.
Otpuštanja u brojkama
Krajem ožujka ove godine bez posla ostaje svih 50 zaposlenika tek pokrenutog "odjela za pripovijedanje priča i potrošačka iskustva nove generacije", a sljedećih mjeseci na cesti će se naći još 7000 radnika Disneyja, otprilike 3,6% njihove globalne radne snage. Tako će, nadaju se šefovi Mickey Mouse kompanije, u konačnici uštedjeti 5,5 milijardi dolara.
Bivši direktor odjela za potrošačke proizvode Disneya Mike White, koji je u tvrtki radio više od desetljeća, nije smijenjen tijekom ove čistke, iako ostaje nejasno koja će biti njegova sljedeća uloga, piše WSJ.
Iger bez komentara
Glavni direktor Bob Iger, koji je na čelu Disneyja bio 15 godina, sve do 2020. godine, da bi se lani vratio i zamijenio svog nasljednika Chapeka, čvrsto vjeruje u metaverzum. U ožujku 2022., osam mjeseci prije povratka u Disney, Iger je uložio svoj novac i pridružio se upravi Geniesa, tehnološkog startupa koji korisnicima omogućuje stvaranje vlastitih trodimenzionalnih avatara iz crtića za upotrebu na profilima društvenih medija i, na kraju, u metaverzumu.
Čovjek koji je govorio kako ga je "uvijek privlačilo raskrižje između tehnologije i umjetnosti" zasad nije javno komentirao Disneyjev gubitak vjere u budućnost metaverzuma.
Preispitivanje ambicija
Disney nije jedina tvrtka koja preispituje svoje ambicije vezane uz metaverzum. U listopadu 2021. Facebook je najavio velike planove, čak je i ime kompanije promijenio u Meta, a u utrku se ubrzo uključio i Microsoft.
Godinu i pol kasnije, metaverzumski projekti u Meti troše ogroman novac i propadaju jedan za drugim dok Mark Zuckerberg pokušava vratiti fokus na osnovnu djelatnost tvrtke: obitelj aplikacija, uključujući Facebook, Instagram, WhatsApp i Messenger. Meta nipošto ne odustaje od projekta, ali metaverzum više nije jedina stvar koja bi ih zanimala, objasnio je Zuckerberg krajem prošle godine.
Otpuštanja u Microsoftu
U međuvremenu, težište zanimanja se i u Microsoftu pomaknulo s metaverzuma na sve što je povezano s umjetnom inteligencijom. Nedavna najava zatvaranja 10.000 radnih mjesta u kompaniji koju vodi Satya Nadella, zahvatila je cijeli tim koji se bavi razvojem alata za mješovitu stvarnost i članove projekta virtualne stvarnosti AltspaceVR.
Virtualni svijet sve je dalje od žiže interesa voditelja najvećih tehnoloških kompanija, ali posljedice njihovih zabluda sve bolnije osjećaju njihovi (bivši) zaposlenici u stvarnom svijetu.