Rani kupci Visiona Pro još nisu "preboljeli" cijenu od 3.500 dolara
Jedan od nekada najiščekivanijih Appleovih proizvoda posljednjih godina ipak nije donio revoluciju i prosječnom korisniku stavio "ekran na lice". Oni koji su ga kupili, pak, osjećaju razočaranje

Prošlo je nešto više od godine dana otkako je Apple u prodaju pustio Vision Pro, svoj pompozno najavljivani, ali i vrlo skupi te u ekosustav duboko uronjeni naglavnik za virtualnu i proširenu stvarnost. Oni, pak, koji su se odlučili među prvima ukrcati na taj vlak i mogli su si priuštiti 3.500 dolara (ili više) za taj uređaj, nakon godine dana i dalje njime nisu pretjerano oduševljeni. Neka od njihovih svjedočanstava prikupio je Wall Street Journal, a ključne poruke glase otprilike ovako:
- "Samo mi skuplja prašinu. Mislim da sam ga koristio četiri puta u godinu dana",
- "Pretežak je. Ne mogu ga nositi na glavi dulje od 20 ili 30 minuta, a da me ne boli vrat",
- "Nakon sat vremena više ne možete izdržati, morate ga baciti sa sebe. Nisam ga dotaknuo već četiri mjeseca",
- "Ne bih nikome preporučio kupiti ga, osim ako ste vrlo bogati i ne znate kamo biste s novcem",
- "Svaki put kad ga vidim osjećam žaljenje".
Nema aplikacija, nema ni korisnika
Razlozi za takve dojmove poprilično su jasni. Apple se malo precijenio kad je riječ o masi i ergonomiji svoje "maske za ronjenje", no precijenio je i popularnost "prostornog računalstva" među prosječnim korisnicima. No, ponajviše su precijenili potencijalnu potražnju za sadržajem, odnosno motivaciju developerima da zaista za novi OS i razvijaju zabavne, korisne ili funkcionalne sadržaje te snimaju filmove u "imerzivnoj" tehnologiji.
Neki od ranih kupaca kažu da im je Vision Pro bio odličan uvid u budućnost tehnologije i to je sve – nakon toga mnogi su ga odlučili prodati nekom drugom tko će htjeti imati "Mac zavezan za lice dok mu se ostali ljudi smiju". Drugi, pak, kažu da s vremena na vrijeme na njemu pogledaju kakav film ili koncert, a problem prevelike mase riješe tako što ga koriste – u ležećem položaju. Slične su razloge navodili i razočarani prvi kupci koji su već nakon koji tjedan počeli naglavnike vraćati u trgovine.
Kad je riječ o prodaji ili broju aktivnih korisnika, u Appleu to od samih početaka drže najstrože čuvanom tajnom. Zaista nije teško pogoditi zašto. Tim koji je radio na razvoju Visiona Pro nedavno su raspustili, projekt je potpuno vraćen na početak, odustalo se od jeftinije verzije, a kompanija će se vjerojatno okrenuti nekom novom pokušaju u AR/VR segmentu, poput pametnih naočala.