Apple i Facebook raspravljali o verziji mobilne aplikacije bez oglasa temeljenoj na pretplati

Facebook i Apple su u svađi otkako je proizvođač iPhonea predstavio svoju značajku 'App Tracking Transparency' koja je možda uzrokovala pad prihoda Facebooka

Tomislav Stanković ponedjeljak, 15. kolovoza 2022. u 11:13
📷 Image: Unsplash
Image: Unsplash

Sve je započelo između 2016. i 2018. kada je Apple predložio Facebooku da kreiraju verziju svoje aplikacije bez oglasa koja bi se temeljila na pretplati. Apple bi prikupio svojih standardnih 15% do 30% provizije unutar aplikacije putem App Storea, ali Facebook je na kraju odbio tu ideju, prenosi 9to5mac.

Uz to, Apple je navodno također htio da se opcija promocije objava (boosted post) unutar Facebook aplikacije smatra kupnjom unutar aplikacije i kao takva podvrgne istoj proviziji.

Sve je, slučajno ili ne, dobilo zamah prošle godine kada je Apple izbacio svoju novu značajku App Tracking Transparency kao dio iOS-a 14.5. Značajka zahtijeva da aplikacije od korisnika traže dopuštenje prije nego što prate korisnike u drugim aplikacijama.

Otkako je promjena stupila na snagu, Facebook (Meta) je zabilježio značajan pad prihoda - a Meta je u prošlom kvartalu izvijestila o prvom padu prihoda u povijesti tvrtke.

Da to ipak nije slučaj samo s Facebookom govori izjava Appleovog glasnogovornika:

"Svaki dan se sastajemo i surađujemo s programerima svih veličina kako bismo dali prijedloge, riješili probleme i pomogli im da nastave razvijati svoje poslovanje ... jer smatramo da pravedna provedba rezultira najboljim korisničkim iskustvom."