Za vozače u Zagrebu najavljuje se obavezno "čišćenje motora", a to znači i novi namet

Gradska uprava najavljuje projekt „Zagreb – Zeleni grad“ koji se temelji na čudesnoj i kako sami kažu "jedinstvenoj tehnologiji" čišćenja motora s unutarnjim izgaranjem kojom se emisije štetnih plinova smanjuju od 30 do 95 posto

Miro Rosandić srijeda, 18. travnja 2018. u 17:25

Ilustracija nema veze s najavljenom tehnologijom čišćenja - tek će sutra biti prezentirano to čudesno tehnološko rješenje

 

Sutra će se u Zagrebu održati konferencija za mediji, na kojoj će biti predstavljen projekt „Zagreb – Zeleni grad“. Zvuči kao nešto simpatično i za sve poželjno, ali malo manje sluti na dobro kada se dopis pročita u cijelosti.

Pa evo prenosimo "opis" projekta iz poziva za medije:

"Onečišćenje zraka postaje sve veći javnozdravstveni problem, a jedan od najvećih izvora zagađenosti zraka u urbanim sredinama jesu ispušni plinovi automobila. Kao rješenje ovog problema konzorcij kojeg čine Nastavni zavod za javno zdravstvo „Dr. Andrija Štampar“ te tvrtke GGT, Smart sense i Mapos usluge osmislili su jedinstven projekt pod nazivom „Zagreb – Zeleni grad“, a Grad Zagreb prepoznao je vrijednost projekta te je podržao njegovu implementaciju.

Projekt „Zagreb – Zeleni grad“ temelji se na jedinstvenoj tehnologiji čišćenja motora s unutarnjim izgaranjem kojom se emisije štetnih plinova smanjuju od 30 do 95 posto, a čime će se znatno poboljšati javnozdravstveni uvjeti i kvaliteta života u urbanim sredinama. Suradnja Konzorcija i Grada Zagreba započet će realizacijom pilot projekta, u okviru kojeg će se provesti čišćenje motora 100 vozila.

Osnovne informacije o projektu „Zagreb – Zeleni grad“:

Projektom „Zagreb – Zeleni grad“ predviđeno je osnivanje četiri do šest „eko centara“ u kojima bi se postavilo 250 uređaja za čišćenje motora s unutrašnjim sagorijevanjem, što je dovoljno da se sva vozila u gradu Zagrebu pročiste jedanput godišnje. Projektom će se postići smanjenje emisije štetnih plinova od 30 do 95%, što će utjecati na smanjenje onečišćenja zraka za preko 20%. Projekt će se provesti u dvije faze. U prvoj fazi realizacije projekta predviđeno je postavljanje guste mreže automatiziranih mjernih stanica za praćenje parametara onečišćenja zraka na području Zagreba, kako bi se što učinkovitije napravila snimka trenutnog stanja te kako bi se u konačnici sa što većom pouzdanošću i u realnom vremenu kontinuirano pratila kvaliteta zraka i trend smanjenja onečišćenja na kritičnim mikro lokacijama."

Predstavnicima medija domaćini će biti Zvonimir Šostar, ravnatelj Nastavnog zavoda za javno zdravstvo „Dr. Andrija Štampar“, Mirka Jozić, pročelnica Gradskog ureda za gospodarstvo, energetiku i zaštitu okoliša i Milan Bandić, gradonačelnik Grada Zagreba.

Tako i prije konferencije za medije znamo da je plan prvo postavljanje "guste mreže automatiziranih mjernih stanica", a potom i "osnivanje četiri do šest „eko centara“ u kojima bi se postavilo 250 uređaja za čišćenje motora". Bit će zanimljivo sutra čuti koliko će inicijalno koštati ovaj ekološki projekt.

Nije nam bilo poznato do sada da je stanje sa zagađenošću zraka u gradu tako loše da se mora krenuti u ovako opsežan projekt monitoringa zraka, ali zdravlje je najvažnije, tko bi se usudio biti i protiv preventivnog djelovanja?

Ali dok još postavljanje "guste mreže mjernih stanica" možda i ima smisla, nekako smo vrlo skeptični prema toj čudesnoj tehnologiji čišćenja koja "emisije štetnih plinova smanjuju od 30 do 95 posto". Doista neobično da već samim proizvođaćima nije palo na pamet takvo što uvesti kao dio obaveznog servisa, pa na taj način zadovoljiti rigorozne eko testove, zbog kojih ulažu puste milijune u razvoj novih motora i sustav sagorijevanje.

Jučer je održana 4. međunarodna konferencija Smart Cities, na kojoj je Mirka Jozić, pročelnica Gradskog ureda za gospodarstvo, energetiku i zaštitu okoliša, ponešto rekla o ovom projektu, spomenula je da bi čišćenje po motoru osobnog auta koštalo 150 kuna, za što bi se dobila naljepnica (svake godine bi se morala obnavljati), koja bi bila obavezna za sve koji žele ulaziti vozilom u centar grada. Ali se i ogradila kako se radi tek o projektu, nije sve zaključeno i kako će se više znati uskoro, valjda sutra na konferenciji za medije...

I dok nije jasno trebaju li nam monitoring stanice, i dok je još manje jasno uz pomoć koje to magije neko čišćenje smanjuje i do 95 posto proizvodnju štetnih plinova, sasvim je jasno da se vozačim u Zagrebu priprema još jedan namet.

Nadopuna (19.04.-18:00): Izvještaj s medijske konferencije možete pročitati ovdje.