Nagriza se ugled i medijsko carstvo YouTube fenomena MrBeasta

Nedavno su natjecatelji reality showa "Beast Games" podigli kolektivnu tužbu protiv produkcijske tvrtke MrBeasta a situacija postaje još složenija za njegov ugled nakon što je MrBeast lansirao svoj brend hrane pod nazivom "Lunchly"

Ivan Podnar petak, 20. rujna 2024. u 22:03
📷 Screenshot/YouTube
Screenshot/YouTube

MrBeast, poznat po ekstravagantnim poklonima, visokoprodukcijskim videozapisima i milijunskim brojem pratitelja, suočava se s nizom pravnih i javnih problema dok se širi izvan svog medijskog kanala na druge digitalne medije.

Seksualng uznemiravanje i "kronično maltretiranje"

Pet neimenovanih tužitelja optužilo je MrBeastove produkcijske tvrtke i Amazon Studios, tvrdeći da je tijekom snimanja "Beast Gamesa" došlo do kršenja radnih prava, seksualnog uznemiravanja i "kroničnog maltretiranja". Produkcija vrijedna 100 milijuna dolara, koja obećava rekordnu nagradu od 5 milijuna dolara, našla se pod povećalom zbog navodnog izlaganja natjecatelja nesigurnim uvjetima te propusta u osiguravanju adekvatne naknade i osnovnih potreba.

Tužbom, podnesenom Višem sudu u Los Angelesu, traži se plaćanje prekovremenih sati, ali što je najgore, optužuje se za zanemarivanje prevencije seksualnog uznemiravanja te izlaganje natjecatelja "opasnim okolnostima i uvjetima". Ove optužbe nisu nove; već se ranije pisalo o nesigurnim uvjetima snimanja te nedostatku hrane i medicinske skrbi tijekom produkcije u Las Vegasu, ali sada su dobile sudski epilog.

Još ozbiljnije optužbe 

Ovo nisu jedine kontroverze vezane uz MrBeasta, čije je pravo ime Jimmy Donaldson. U srpnju se njegova dugogodišnja suradnica Ava Kris Tyson povukla iz MrBeast brenda nakon optužbi za "grooming" maloljetnika, što je Tyson zanijekao. Donaldson se distancirao od tih optužbi, izražavajući gađenje i protivljenje takvom ponašanju. Seksualno pripremanje (eng. sexual grooming) je radnja ili ponašanje koje se koristi za uspostavljanje emocionalne veze s maloljetnikom ispod dobi za pristanak na seksualni odnos, kako to definira Wikipedia

Odlučio se ponašati kao korporacija

Nagomilavanje ovih problema dovelo je u pitanje MrBeastovo širenje u tradicionalne medije i stvaranje poslova izvan YouTubea. S 311 milijuna pretplatnika na YouTubeu i procijenjenim godišnjim prihodom od više od 50 milijuna dolara, Donaldson je postao medijska velesila, a poslovi u koje se upušta izvan YouTubea uključuju brend čokoladica, ulaganja u nekretnine i suradnje s velikim korporacijama.

Prijelaz s neovisnog kreatora sadržaja do medijskog mogula očito ne ide lako i kao odgovor na probleme, otkriveno je da je MrBeast odlučio voditi poslove poput korporacije. Navodno je angažirao odvjetničku tvrtku da istraži navode o neprimjerenom ponašanju unutar svog tima i planira formirati odjel za ljudske resurse kako bi riješio organizacijske probleme.

Fijasko s paketima hrane za djecu

Godine 2022., popularne YouTube zvijezde KSI i Logan Paul zajedno su lansirali sportski napitak "Prime", dok je MrBeast lansirao svoju liniju čokoladica "Feastables". Nedavno su se ova trojica YouTubera udružili i stoje iza brenda "Lunchly", pakiranih obroka za djecu koji se natječu sa sličnim proizvodom, Lunchablesom tvrtke Kraft Heinz. Lunchly paketi sadrže bočicu Prime napitka, Feastables čokoladicu i "raznovrsnu hranu". Međutim, ovaj poslovni potez izazvao je značajnu kontroverzu u javnosti, posebno među nutricionistima i zagovornicima zdravog načina života.

Glavna kritika usmjerena je na nutritivnu vrijednost Lunchly proizvoda. Stručnjaci ističu da su Prime napici, unatoč marketingu kao "sportski napitci", zapravo bogati šećerom i artificijelnim sastojcima. Feastables čokoladice, iako popularne, također su visokokalorične slastice s upitnom nutritivnom vrijednošću.

Kritičari upozoravaju da ovakvi proizvodi mogu doprinijeti većem problemu pretilosti i dijabetesa među mladima, koji čine glavnu ciljanu demografsku skupinu ovih YouTubera. Posebno je zabrinjavajuće što influenceri s tako ogromnim dosegom promoviraju potencijalno nezdrave prehrambene navike svojoj često mladoj i podložnoj publici.