Iz Sony Pictures potvrdili: AI ulazi u kinematografiju kako bi se pojeftinila proizvodnja filmova

Budućnost filma je ovdje: umjetna inteligencija postaje dio filmskog procesa, ali to će ugroziti brojna radna mjesta u filmskoj industriji

Ivan Podnar petak, 31. svibnja 2024. u 23:38
📷 Ilustracija: DALL-E
Ilustracija: DALL-E

Ovo zapravo i ne bi trebala biti vijest, ali iz povijesne perspektive nužno je zabilježiti, potvrđeno je, od jakog igrača, umjetna inteligencija je službeno ušla u kinematografiju! Naravno, specijalni efekti su već stara priča, ali ovdje je riječ o najavi potpuno novog, može se reći revolucionarnog, pristupa kompletnoj proizvodnji filmova.

Sony prvi prelomio - prihvaća AI

“Sony Pictures Entertainment prihvaća umjetnu inteligenciju (AI) kako bi pojednostavio filmsku i televizijsku produkciju i smanjio troškove", izjavio je CEO Tony Vinciquerra. "Koristit ćemo umjetnu inteligenciju za produktivniju proizvodnju filmova", rekao je Vinciquerra. To je jučer izjavio na konferenciji za investitore u Japanu, što je znakovito, jer ipak, na kraju dana, koliko god filmadžije bili umjetnici, njihova industrija je i biznis koji mora biti profitabilan i polučivati povrat uloženog.

Pobuna glumaca i scenarista

Opiranja glumaca i scenarista koji se boje za svoju budućnost prouzročili su i dugotrajni štrajk, koji je završio kompromisom. Vinciquerra priznaje da će sporazumi koji su proizašli iz pregovora sa sindikatima poput IATSE-a i Teamstersa utjecati kojim će se tempom umjetna inteligencija koristiti u industriji ali “Sony Pictures će istraživati kako da pojednostavi različite aspekte snimanja filmova, potencijalno smanjujući potrebu za velikim ekipama i ubrzavajući zadatke koji tradicionalno zahtijevaju značajan ljudski rad.”

Umjetna inteligencija će smanjiti troškove animiranih filmova za čak 90 posto, smatra Osnivač DreamWorksa,  Jeffrey Katzenberg

Glumci su od prije vrlo osjetljivi na korištenje njihovog glasa čak kao i predloška za treniranje AI sustava. OpenAI se uvalio u probleme kad je stvorio glas za novu verziju chatbota sličan glasu glumice Scarlett Johansson.

Produkcijska kompanija A24 suočila s problemima zbog korištenja umjetne inteligencije za izradu plakata za svoj film "Građanski rat". 

Horor film "Late Night With The Devil" bojkotiran je zbog korištenja umjetne inteligencije u svojoj produkciji, dodatno ilustrirajući kontroverze oko integracije tehnologije u snimanje filmova.

Film je bojkotiran je zbog korištenja umjetne inteligencije u svojoj produkciji
Film je bojkotiran je zbog korištenja umjetne inteligencije u svojoj produkciji

Očijukanje s AI kompanijama

Hollywood već očijuka s velikim AI firmama, o čemu smo pisali. Umjetna inteligencija ima potencijal revolucionirati različite aspekte snimanja filmova, od animacije i vizualnih efekata do postprodukcijskog rada. Na primjer, umjetna inteligencija mogla bi se koristiti za razvoj novih stilova animacije, kao što je nagovješteno za nadolazeći film "Spider-Verse". Tehnologija bi također mogla pomoći animatorima, vizualnim umjetnicima, konceptualnim umjetnicima i drugim postprodukcijskim radnicima, što je dobro jer daje nove kreativne mogućnosti, ali je i loše jer to znači i manje potrebnih ljudi. Iza svega stoji, nije teško dokučiti, smanjenje troškova proizvodnje.  

AI-generirani poster filma "Građanski rat"
AI-generirani poster filma "Građanski rat"

AI će smanjiti troškove

Osnivač DreamWorksa Jeffrey Katzenberg predviđa da će umjetna inteligencija smanjiti troškove animiranih filmova za čak 90 posto, što bi moglo poremetiti tradicionalni produkcijski proces koji je nekada zahtijevao stotine umjetnika i nekoliko godina za stvaranje animiranog filma svjetske klase. Unatoč zabrinutosti oko nestanka radnih mjesta, neki profesionalci u industriji, poput snimateljice Kathryn Brillhart, naglašavaju potencijal alata umjetne inteligencije za racionalizaciju tijekova rada i unapređenje zanata. 

Tlo ispod Hollywooda podrhtava

Filmsku industriju očekuju temeljite promjene, slično potresu koji je za individualne korisnike izazvala pojava digitalnih kamera i odbacivanje celuloidnog filma i klasičnih kamera. Pri tom su pale velike žrtve, sjetimo se samo kompanije Kodak, a i mnogih manje poznatih. U ovoj predpotresnoj fazi za filmsku industriju nelagodnosti ima puno, jer se zna da neće svi opstati, u istom broju studija, istim brojem zaposlenih, čak s istom umjetničkom kvalitetom. Zamisliti se treba, hoće li nestati magija ili se sve pretvoriti u jednu novu, digitalnu industriju.

Intenzivne rasprave o budućnosti umjetne inteligencije u filmskoj industriji se nastavljaju, ali jedno je sigurno, ništa u filmovima više neće biti isto. Za jednu vrstu filmskog metaverzuma koji ćemo gledati u budućnosti, s glumcima, glasovima, i efektima stvorenih umjetnom inteligencijom, već je napisan scenarij.