Kako je Signal pokušao trolati Facebook, pa dobio "po nosu"
Mobilna aplikacija Signal profitirala je početkom ove godine kada je WhatsApp "otjerao" velik broj korisnika od sebe. U Facebooku su im sada vratili milo za drago
Mobilna aplikacija za sigurno i kriptirano dopisivanje Signal ističe se po tome što o korisnicima ne prikuplja nikakve podatke i jamči sigurnost komunikacija korištenjem neprobojne i open source enkripcije unutar vlastitog protokola. Iako je i prije bila popularna, kada je početkom ove godine WhatsApp najavio promjene pravila privatnosti i izazvao revolt korisnika, upravo je Signal bio jedan od onih koji su tu situaciju najbolje iskoristili – WhatsAppu je preoteo više milijuna korisnika.
Svoj su pohod protiv Facebooka pokušali nastaviti i ovih dana, pokretanjem oglašivačke kampanje na Instagramu (koji, znamo, kao i WhatsApp, pripada Facebooku). Ekipa Signala pokušala je zorno prikazati korisnicima kako se njihovi privatni podaci koriste za ciljano oglašavanje, i zašto im ponekad na društvenim mrežama iskaču oglasi toliko precizno targetirani da sami korisnici imaju osjećaj da ih Internet "predobro poznaje" ili čak i "prisluškuje".
Signalovci su došli na izvrsnu ideju – svojim će oglasima interaktivno mijenjati sadržaj ovisno o tome kome ih se prikazuje, i to tako da se korisniku doslovno napiše zašto ga se s tim oglasom "naciljalo".
Prekoračili su granicu
Drugim riječima, pred vama je tako trebao iskočiti oglas koji razotkriva tko ste, gdje ste, kakvo vam je bračno stanje, koje su vam preferencije u vidu glazbe ili zabave, što volite, što ne volite i slično. Nije potrebno napomenuti da se Facebookovim moderatorima ovakvo razotkrivanje algoritama za ciljano pozicioniranje oglasa nimalo nije dopalo, pa su reagirali prilično oštro (a možda se negdje netko sjetio i kako im je Signal "neprijatelj").
Kreiranje takvih oglasa Facebook nije dozvolio, a zbog pokušaja njihovog kreiranja Signalu su promptno ukinuli oglašivački račun na svojoj mreži. Iz Signala se pravdaju da su samo htjeli platiti reklamu koja bi iskoristila Facebookovu tehnologiju kako bi ljudima prikazali kako ona funkcionira i što sve Zuckerbergova kompanija o njima zna.
Pokušaj pretjerane transparentnosti Facebook je tako "nagradio" trajnim banom. Pokazali su mišiće i u korijenu srezali ideju da bi netko korisnike mogao upoznati s njihovim oglašivačkim algoritmima.