HUDI na DigitalPubu predstavio rezultate o digitalnom oglašavanju u Hrvatskoj

U petak je u Zagrebu održan DigitalPub, konferencija u Hrvatskoj posvećena digitalnom marketingu, oglašavanju i medijima, u organizaciji Hrvatske udruge digitalnih izdavača. Događaj je okupio hrvatske i inozemne stručnjake digitalnog oglašavanja te otkrio koliko se u Hrvatskoj zapravo troši na digitalno oglašavanje

Bug.hr ponedjeljak, 6. lipnja 2022. u 18:09
📷 Niko Goga/HUDI
Niko Goga/HUDI

Na digitalno oglašavanje u Hrvatskoj u 2021. potrošeno je milijardu i 657 milijuna kuna - otkriveno je u sklopu istraživanja digitalni AdEx, koje je Hrvatska udruga digitalnih izdavača izradila u suradnji s austrijskom agencijom Momentum te lokalnim partnerom Ipsosom. O važnosti istraživanja i njegovoj metodologiji govorio je Maximilian Mondel, suosnivač Momentuma, a nakon njega i Petar Pavić, suosnivač S.T.A.R. Digital grupe te član HUDI-jeve radne skupine za AdEx, komentirao je iznesene brojke.

Maximilian Mondel 📷 Niko Goga/HUDI
Maximilian Mondel Niko Goga/HUDI

Prema rezultatima, iznos potrošnje u digitalnom oglašavanju na hrvatskom tržištu za 2020. godinu iznosio je nešto više od milijardu kuna, dok je za 2021. iznosio više od milijardu i 657 milijuna kuna. Također, predstavljena su i predviđanja za 2022. godinu, prema kojima će se na digitalno oglašavanje u Hrvatskoj potrošiti milijardu i 798 milijuna kuna. Cijela će studija o potrošnji na digitalne kanale u Hrvatskoj biti dostupna u idućim tjednima.

Ana Hanžeković Krznarić, članica upravnog odbora Hanza Medije i predsjednica Hrvatske udruge digitalnih izdavača, rekla je: HUDI u manje od godinu dana postiže rezultate, a vjerujem da će planovi za budućnost pokazati kako je udruga postala centar razmjene znanja digitalnog tržišta. Angažmanom radnih skupina u standardizaciji mjerenja posjećenosti portala i oglasnih formata postavili smo temelje za daljnje projekte i planove u budućnosti.  Pred nama je sudjelovanje u donošenju novog Zakona o medijima i Nacionalnog plana razvoja kulture i medija što je pravi pokazatelj kvalitete članova HUDI-a. Drago mi je što smo na DigitalPub doveli međunarodne stručnjake jer razmjena znanja i iskustva najbolji je način za kvalitetan napredak. Veliko hvala svima koji su prepoznali i podržali udrugu i sigurna sam da će HUDI ubrzati provedbu željenih promjena u digitalnoj industriju koje su neophodne.

Dodijeljene su i tri priznanja članova HUDI-ja za 2021. Medijska agencija godine u ovom izboru je RealGrupa, oglašivač godine je McDonald's Hrvatska (Globalna hrana), a najbolji medijski izvozni proizvod SofaScore. Skulpture koje su izrađene za tu priliku izradio je street artist Krešimir Buden.

Mykhailo Sapiton 📷 Niko Goga/HUDI
Mykhailo Sapiton Niko Goga/HUDI

Keynote predavanje održao je zamjenik glavnog urednika ukrajinskog Forbesa, Mykhailo Sapiton, koji je približio publici kako se njegova redakcija nosi s ratnim stanjem. Nakon toga uslijedio je stručni dio programa za medijsku industriju gdje su Dragan Jeličić, direktor development i performance odjela u 24sata, Ivan Pleše, operativni direktor Indexa, i Luka Zubović, Traffic and Analytics Leading Specialist u Hanza Mediji, govorili o integraciji oglasnih tehnologija na portale.

Marija Sitar, vlasnica tvrtke Calluro, iznijela je mogućnosti financiranja iz EU fondova za medijsku industriju. O analitici prilagođenoj medijima pričali su Vladimir Janković, zamjenik glavnog urednika Jutarnjeg lista, Olga Nemčanin i Miloš Stanić, zaduženi za prodaju i strategiju u Smartoctu, te Andreas Demuth, CEO Upscorea.

Upravo su Smartocto i Upscore bili i stručni partneri konferencije, dok su je medijski pratili 24sata, Jutarnji, Index, Nova TV, RTL, Telegram, Tportal, Bug i Netokracija.