Potpuni zaokret u poslovanju: Facebook će promijeniti ime?

U skladu s poslovnim planom koji uključuje izradu "metaversea", nove AR i VR komunikacijske platforme i društvene mreže, Facebook bi navodno trebao promijeniti ime i napraviti potpuni rebranding

Sandro Vrbanus srijeda, 20. listopada 2021. u 10:39

Sve manji interes mladih za Facebookom, u korist TikToka, pa skandali s curenjem podataka korisnika, diskusije o lošem utjecaju Instagrama na mentalno zdravlje korisnika, upitnici iznad upravljanja s privatnošću kod WhatsAppa i slični problemi – sve to nadvilo se nad krovnu kompaniju koju je prije više od 17 godina Mark Zuckerberg pokrenuo iz studentske sobe. Danas Facebookove usluge koriste milijarde ljudi, Zuckerberg je "težak" preko 100 milijardi dolara, i sanja o "metaverseu", novoj društvenoj mreži i komunikacijskoj platformi koja bi trebala biti nadogradnja na sve postojeće.

Ovaj projekt nadogradit će se i na njihov Oculus, jer će se primarno koristiti u proširenoj i virtualnoj stvarnosti, a u narednim godinama na njemu će raditi i deset tisuća novih Facebookovih stručnjaka koje će zaposliti u Europskoj uniji. Metaverse je toliko značajan za budućnost Facebooka da se Zuckerberg u velikoj mjeri njemu posvetio i najavio da će u narednih nekoliko godina ljudi o njegovoj kompaniji misliti ne kao o društvenoj mreži već kao o stvoriteljima upravo metaversea.

Potpuni rebranding

Kako bi se riješio problema s lošom percepcijom javnosti i transformirao Facebook u sasvim drugačiju kompaniju, Zuckerberg je navodno odlučio da će mu – promijeniti ime. Veliki rebranding i službeno bi trebao označiti promjenu fokusa u Facebooku, a navodno će biti otkriven sljedećega tjedna na njihovoj tradicionalnoj godišnjoj konferenciji Connect.

Promjena imena zahvatila bi tek krovnu kompaniju, koja se sada naziva Facebook, a unutar nje bi kao zasebni proizvodi postojali društvene mreže Facebook i Instagram, chat aplikacija WhatsApp, Oculus, nešto vezano uz metaverse i ostale grane poslovanja. Sličan rebranding napravljen je i u Googleu 2015. godine, kada je stvorena krovna kompanija Alphabet čija je Google sada najveća tvrtka kći.

Facebookov rebranding olakšao bi promjenu poslovne politike i smjera kojim će Facebook dalje ići, i u očima javnosti novi bi projekti bili odvojeni od Facebooka i svog tereta koji danas sa sobom nosi njegovo ime.