Developeri Subnautice 2 smiruju strasti nakon sporne izjave izdavača
Nakon što je izdavač Krafton opisao nadolazeću Subnauticu 2 kao "game as a service", uslijedila je žestoka reakcija igrača zbog čega su morali intervenirati autori igre negiranjem takvog modela
Nekoliko sati bilo je dovoljno za pobunu vjernih fanova Subnautice nakon izjave izdavačke kuće Krafton da će njen puni nastavak koristiti "game as a service" poslovni model. Naime, na konferenciji za ulagače je Krafton prilikom predstavljanja financijskog izvješća Subnauticu 2 predstavio kao "multiplayer nastavak originalnog IP-a" koji će igračima ponuditi istraživanje oceanskih dubina, solo igranje ili kooperativno do četiri igrača, te "Game-as-a-Service model".
Potonje je izazvalo pravu buru među fanovima koji su ovu izjavu proglasili "tužnom vijesti", te kako neki kažu, iako je jasno zašto to rade, ne znači i da je njihova odluka ispravna. Drugi pak čitavu krivnju prebacuju na Krafton koji je prije tri godine kupio developere Unknown Worlds, te na taj način došao u prigodu diktirati mnoge stvari među kojima i maksimizaciju profita.
U nekim drugim igrama taj model ne da funkcionira, nego je i poželjan, no oba prethodna poglavlja Subnautice su definitivno pokazali da je tako nešto u ovom serijalu suvišno. Tim više što je osjećaj izolacije od bilo kakve civilizacije u Subnautici potenciran na svakom koraku i igrač potpuno sam kroz svoje odluke i dostignuća prati priču.
Dodavati tome mikrotranskacije, sezone, vremenski ograničene događaje i koješta drugo i sve to naplatiti nema apsolutno nikakvog smisla. Osobno nam je čak i kooperativno igranje u ovom slučaju pomalo neobično, iako ne krijemo da ga u ostalim survivalima podržavamo i ne bismo mogli zamisliti neke igre bez društva prijatelja, no Subnautica je posve druga priča.
U vrlo kratkom vremenu se nakon negativnih komentara oglasio i Unknow Worlds koji su prilično uspješno ugasili požar. Naime, za "games-as-a-service" kažu da je riječ o planovima za nadogradnje u godinama koje slijede, što je tretman kojeg su dobila i prva dva poglavlja. Nastavljaju kako igra nije fokusirana na multiplayer, te da je kooperativno igranje potpuno opcionalno, dok Subnautica 2, kojoj to i nije finalni naziv već radni, u program early accessa neće ući ove godine uz detalje koji slijede u narednim mjesecima.
Možda najvažnija stavka u njihovom obraćanju koje je javnost trebala čuti su riječi: " No season passes. No battle passes. No subscription". Mnogo drame oko nespretnog etiketiranja, no drago nam je da su sada stvari mnogo jasnije i da će nam Subnautica 2 priuštiti mnoge sate zadovoljstva, baš kao i njeni omiljeni prethodnici.