Diablo IV - Demoni pred vratima

Četvrto poglavlje proslavljenog serijala Diablo svakako je jedna od najočekivanijih igara ove godine, o kojoj će se mnogo govoriti, a kako nas od njega dijeli svega nekoliko mjeseci, red je da se s njim pobliže upoznamo

Damir Radešić ponedjeljak, 30. siječnja 2023. u 06:00
Ljiljana, od milja Lilith – Glavni pokretač priče novog poglavlja Diabla, koje svi tako željno očekujemo
Ljiljana, od milja Lilith – Glavni pokretač priče novog poglavlja Diabla, koje svi tako željno očekujemo
Info
Proizvođač/Izdavač Blizzard
Žanr Akcijski RPG
Platforme PC, Xbox One, Xbox Series X|S, PlayStation 4, PlayStation 5
Datum izlaska 6. lipnja 2023.

Iako je neosporno kako na tržištu postoji nekolicina kvalitetnih akcijskih RPG-ova, rijetko koji uspio je nadmašiti legendarnog Diabla II, Blizzardovo čedo koje je utrlo put suvremenim igrama tog tipa. Čak ni njegovim nastavcima na kojima su radili isti autori to nije pošlo za rukom, no to pripisujemo lošim odlukama, kako u samom dizajnu, tako i u poslovnoj politici. Prisjetimo se, kada se pojavio Diablo III, predstavio nam je aukcijsku kuću u kojoj smo za stvarni novac mogli prodavati i kupovati predmete, no ona je naknadno uklonjena. Uz to, ta nesretna trojka podbacila je u osnovnim elementima, pa je, primjerice, na najtežoj razini bila urnebesno teška i repetitivna, zbog čega je nakon izlaska došlo do osipanja inače vjerne zajednice, koja se nikada nije oformila u prijašnjem broju.

Rogata žabetina – U otvorenom svijetu nenadani susreti s mini bossevima su česti, što će privući i druge igrače željne akcije i bogatog plijena
Rogata žabetina – U otvorenom svijetu nenadani susreti s mini bossevima su česti, što će privući i druge igrače željne akcije i bogatog plijena

Nakon njega, umjesto da brzo preprave stvari, blizzardovci su odlučili zaći u mobilne vode i financijski uspjeli na račun bijesa vjernih, starih fanova. Diablo Immortal donio im je gomilu zarade, no ispao je igra u koju, osim vremena, treba investirati nemale novčane iznose. Najavljen na Blizzconu 2019., samo godinu dana nakon katastrofalne prezentacije Immortala, koja će nam još dugo živjeti u sjećanju na Blizzardovu sramotu, Diablo IV, prema posljednjim informacijama, stiže već u lipnju, a kako stvari stoje, na papiru i prema izjavama sretnika koji su ga zaigrali, vrijedilo ga je pričekati.

Podzemlje – Mračno okruženje, čudovišni protivnici i gomila brutalnih efekata, obavezni su dijelovi igara ovog tipa
Podzemlje – Mračno okruženje, čudovišni protivnici i gomila brutalnih efekata, obavezni su dijelovi igara ovog tipa

Pet veličanstvenih

Kao uvod u priču, poslužit će vječni sukob nebesa i pakla koji je iscrpio snage obje strane, čega je svjesna i Lilith. Tu ne baš mladu i ne pretjerano zgodnu gospođicu upoznali smo još u Diablu 2, kao direktnog potomka Mephista, no sada se vraća jača nego ikad. Uz određenu dozu manipulacija i izdaje, ponovno uspijeva okupiti sljedbenike s kojima će pokušati zauvijek okončati rat prizivanjem drevnih rođaka i sila, no tu u igru uskačemo mi sa svojim naoštrenim sjekirama, velikom dozom mane i dobrom voljom da nebrojene večeri provedemo hipnotički prikovani uz ekrane. Dakako, uz obavezno dobro društvo, jer Diablo je oduvijek bio serijal koji sjaji kada ga igrate s poznatom ekipom i dobro se zabavite, bez obzira koju klasu odabrali, a developeri su nam ih priredili nekoliko.

Priče uz logorsku vatru – Pomno birana ekipa za inicijalno izdanje je odabrana, no neki stari favoriti mogli bi stići u kakvoj ekspanziji
Priče uz logorsku vatru – Pomno birana ekipa za inicijalno izdanje je odabrana, no neki stari favoriti mogli bi stići u kakvoj ekspanziji

Od same najave znamo da će s nama biti čarobnica, barbar i druid. Čarobnica je naš stari znanac, i drago nam je da će više biti nalik na onu iz drugog poglavlja umjesto prethodnog, odnosno, od nje možemo očekivati specijalizaciju za munje, led i vatru, uz mogućnost pojačavanja određenih učinaka, kako na sebi, tako i među članovima ekipe. Barbar kao barbar, čista snaga i nekoliko vrsta oružja koja možemo izmjenjivati tijekom borbe ovisno o potrebama, te im čak i dodijeliti određene bonuse prilikom korištenja, dok je druid stari povratnik iz Diabla II, premda moramo priznati da nam tada nije bio jedan od omiljenih likova. Kako god bilo, druid će moći mijenjati oblik i koristiti magiju prirode, a prošle je godine otkriveno kako će se veseloj ekipi pridružiti i lopov ili strijelac, kako vam je draže, koji je predstavljen naknadno. Uz luk i strijele, njegove su prednosti brzina i mogućnost skrivanja u sjenama, koje može sam stvarati i namamiti protivnike u područje u kojem će postati lake mete. Posljednji u nizu je, pak, nekromanser, jedan od omiljenih likova koji, uz prizivanje kostura, rabi mračnu magiju, a sudeći prema prijašnjoj praksi, izgledno je da ćemo još ponekog junaka dobiti i u kakvoj naknadnoj ekspanziji.

Sigurne zone – U gradovima i selima moći ćemo susretati ostale igrače, i vrlo vjerojatno prikupljati zadatke prije odlaska u lov na demone
Sigurne zone – U gradovima i selima moći ćemo susretati ostale igrače, i vrlo vjerojatno prikupljati zadatke prije odlaska u lov na demone

Tko griješi, kreira novog lika

Svijet kojim ćemo kročiti je podijeljen na pet velikih regija, i prema obećanju, potpuno je otvoren za istraživanje, kojim god redoslijedom odlučili, a igramo li u grupi, protivnici će se snagom prilagođavati svakom članu ponaosob. Premda ćemo često susretati i druge igrače, pogotovo u gradovima i sigurnim zonama, instance i zadaci su privatni, te ih rješavamo sami ili u grupama, a da nam nitko ne kvari zabavu. Izuzetak su posebni događaji, poput pojave kakvog jakog protivnika s "masnim" plijenom, koji će privući znatiželjne avanturiste s kojima se možemo privremeno udružiti, no taj dio potpuno je opcionalan.

S obzirom na to da je Diablo IV Blizzardu svojevrstan popravni ispit, ne čudi kako u njega ulažu mnogo pažnje, pa je, primjerice, sustav inventara redizajniran i nećemo ga trebati preslagivati tijekom borbe, predmeti dobivaju nove statistike, poput brzine napada, ili kod štitova količine apsorbirane štete, dok sustav Paragona, naknadnog ojačavanja likova, predstavljen u Diablu III, sada nalikuje na divovski labirint koji je moguće zakretati i u njega promišljeno ulagati bodove, kako bismo dobili određeni bonus. Novost su i razvojna stabla likova, pa osim što ćemo napretkom moći otključavati nove sposobnosti prema vlastitim očekivanjima (ili vodičima po Internetu), moći ćemo ih dodatno ojačavati, a za bonuse i dodatne efekte ulagati u pasivne bonuse, no postoji i jedan itekako dobar razlog zašto ga nećemo prečesto resetirati.

Koga veseli, samo naprijed – Kozmetičke prepravke neće biti vidljive tijekom igranja, no svojim se kreacijama možemo diviti na ekranu odabira likova
Koga veseli, samo naprijed – Kozmetičke prepravke neće biti vidljive tijekom igranja, no svojim se kreacijama možemo diviti na ekranu odabira likova

Naime, resetiranje uloženih bodova donosi penale u vidu nazadovanja, zbog kojih se, kako kažu autori, više isplati izgraditi novog lika s drugačijim sposobnostima, nego postojećeg prepraviti, pogotovo više puta. Realno, tako nešto imali smo i u Diablu II, čak mnogo rigoroznije, i opcija resetiranja skillova dodana je tek u zakrpi 1.13, deset(!) godina nakon izlaska igre, i koliko god zvuči nepraštajuće, na jedan način produžuje igrivost i igračima daje priliku da umjesto jednog ili dva zacrtana puta, odaberu neku varijaciju koja će im više odgovarati prema stilu igranja.

Diablo IV svakako ima potencijal, ali na plećima developera je i veliki teret. Prethodna dva nastavka nisu se iskazala u najboljem svjetlu, i sve oči uprte su u veliku "četvorku", koja na papiru zvuči obećavajuće, no kao i uvijek, za konačni sud ipak ćemo pričekati da Diablu i ekipi osobno potkrešemo rogove.


Padni mi na sjekiru

PvP u Diablu II nije nam se pretjerano svidio zbog mase nabildanih PK-ovaca koji su kvarili zabavu, dok je u trećem potpuno izostao. Autori su ga ipak ponovno odlučili uvrstiti, no bit će potpuno opcionalan. Naime, ulaskom u zasebna područja zvana Fields of Hatred, očekuje nas uobičajena igrivost uz dodatak sakupljanja posebne monete ubijanjem čudovišta, sakupljanjem blaga, ispunjavanjem zadataka i – eliminacijom drugih igrača. Ako preživimo i uspijemo ih "pročistiti", možemo ih koristiti kod posebnih trgovaca za kozmetičke predmete ili svrhovitu opremu, no ako u tom procesu zalegnemo, naš egzekutor prisvaja sve što smo prikupili. Život je okrutan, što reći...


 

Bug 363 veljača 2023.