Chrome dobiva grupiranje tabova i blokiranje "teških" oglasa

Naredne inačice Googleovog preglednika dobit će mogućnost grupiranja kartica za one koji ih na desktopu uvijek imaju previše, te automatsko blokiranje reklama koje opterećuju CPU

Sandro Vrbanus petak, 15. svibnja 2020. u 13:04

Internetski preglednik Chrome u svojoj je beta inačici dobio mogućnost koja će uskoro postati dostupna i u redovnoj, stabilnoj verziji – grupiranje tabova. Ova je opcija dugo vremena provela na listi želja brojnih korisnika koji u Chromeu stalno imaju otvoren velik broj kartica i teško se u njima snalaze, pa su im Googleovi developeri odlučili u tome pomoći i odgovoriti na njihove zahtjeve.

Grupiranje tabova neće se odvijati automatski, već na zahtjev samog korisnika. On će morati pokrenuti grupiranje tako da desnim klikom iznad željenog taba otvori padajući izbornik i smjesti ga u neku od grupa. Grupe će moći biti nazivane prema želji i označavane, primjerice, emojijima, za lakše snalaženje među njima.

Oni koji nisu skloni beta verzijama u stabilnoj će korisničkoj verziji Chromea ovu mogućnost početi dobivati postupno, počevši od sljedećeg tjedna, poručili su iz Googlea.

Stop teškim oglasima

Ovdje počiva nekoć zahtjevna reklama
Ovdje počiva nekoć zahtjevna reklama

Druga zanimljiva opcija koju će Chrome dobiti u skorijoj budućnosti jest najavljeno automatsko blokiranje "teških" oglasa. Ono bi trebalo smanjiti opterećenje računala koje "vrti" Chrome i njegove internetske veze na način da detektira oglase na web stranicama koji su pretjerano zahtjevni u pogledu resursa.

Oni mogu biti slučajno takvi, ili pak namjerno – primjerice, ako rudare kriptovalute ili šire kakav maliciozni sadržaj. Jednom kada Chrome ubuduće primijeti da je oglas, s kojim korisnik nije imao interakciju, samostalno zauzeo glavni thread CPU-a (preko 60 sekundi ukupno ili preko 15 sekundi u komadu), ili da koristi preko 4 megabajta mrežnog prometa, isti će automatski biti blokiran.

Korisniku će se o tome umjesto oglasa prikazati okvir obavijesti o blokiranju sadržaja koji pretjerano opterećuje sustav. U stabilnoj verziji Chromea ova će funkcionalnost postupno zaživjeti počevši od kolovoza.