YouTube počeo servirati "dugometražne" oglase koji se ne mogu preskočiti, a traju i do sat vremena

Određeni gledatelji s uključenim adblockerima primijetili vrlo duge neizbježne reklame. Je li riječ o slučajnom spletu okolnosti ili je to najnoviji alat za borbu protiv blokiranja oglasa, nije sasvim sigurno

Sandro Vrbanus subota, 25. siječnja 2025. u 15:15

Ovih dana gledatelji YouTubea počeli su prijavljivati neobičan problem. Počeli su, naime, nailaziti na iznimno duge reklame, u trajanju od nekoliko desetaka minuta, koje nije moguće preskočiti. Dokazi o takvom ponašanju YouTubea počeli su se dijeliti društvenim mrežama, a neki su korisnici tvrdili da su im bile plasirane i reklame duge više sati, bez mogućnosti preskakanja nakon određenog vremena.

Dugometražne reklame

Nešto detaljnija analiza otkrila je moguće uzroke toga – na screenshotima i videima koji pokazuju problem na djelu vidljivo je da se on pojavio kod gledatelja koji YouTube koriste s uključenim alatima za blokiranje oglasa. Umjesto da im reklame budu blokirane i automatski preskočene, one se prikazuju, a ono što je blokirano jest – tipka za njihovo preskakanje.

Lako je moguće da je YouTube ponovno uveo nove politike oko prikaza oglasa i unaprijedio alate za onemogućavanje adblockera, pa su neki od postojećih dodataka u preglednicima promašili metu i umjesto reklama blokirali tipku "Skip". Dugotrajni oglasi na YouTubeu nisu novost, ali je sasvim očekivano da će ih svaki razuman (i budan) gledatelj nakon određenog vremena preskočiti.

Reklama od 57 minuta bez tipke "Preskoči" 📷 Lin1ex / Reddit
Reklama od 57 minuta bez tipke "Preskoči" Lin1ex / Reddit

Iz YouTubea su se za Android Authority osvrnuli na ovu situaciju ne baš sasvim izravnom, ali znakovitom izjavom, poslanom preko glasnogovornika: "Oglasi su vitalni našim kreatorima i pomaže im u vođenju i razvoju poslovanja. Zbog toga korištenje programa za blokiranje oglasa krši Uvjete pružanja usluge YouTube. Pokrenuli smo globalne napore da potaknemo gledatelje s uključenim programima za blokiranje oglasa da dopuste oglase na YouTubeu ili isprobaju YouTube Premium za iskustvo bez oglasa."

Je li reprodukcija predugačkih neizbježnih reklama namjerna politika YouTubea ili slučajan splet okolnosti, za sada nije sasvim jasno. No, ne bi čudilo da je njihovo "slučajno" pojavljivanje najnoviji alat u borbi protiv alata za blokiranje oglasa – ne bi to YouTubeu bilo prvi put da poseže za neobičnim rješenjima.