YouTube testira plasiranje oglasa i u prijenosima uživo
Reklame prije sadržaja, reklame usred sadržaja, reklame ispod i preko sadržaja, bit će nadopunjene još jednim oglasnim formatom – tijekom prijenosa uživo prikazivat će se kao "slika u slici"
YouTube je u velikom zamahu kad je riječ o monetizaciji i plasiranju oglasa, ali i onemogućavanja blokiranja njihovog prikaza. U tom vječnom "ratu" s adblockerima i traženju mjesta gdje bi se još mogla ubaciti poneka reklama, došli su i do oblika sadržaja koji dosad nije bio potpuno iscrpljen u tom smislu – prijenosa uživo.
Reklame preko live streama
U slučaju kad se gleda klasičan video, YouTube gledatelju može odgoditi početak videa i ubaciti reklame (tzv. "pre-roll"), pa usred gledanja pauzirati reprodukciju i ponovno pustiti poneku reklamu ("mid-roll"), međutim prijenos uživo ne može se pauzirati. Iz tog su razloga sada na ovoj platformi počeli testirati novi format za prikaz reklama, po principu "slika u slici" ("picture in picture mid-roll").
Ovih dana pokrenut je taj eksperiment, pa će određeni gledatelji na samo nekim vrstama uređaja moći vidjeti reklame unutar manjeg prozora, smještenoga preko sadržaja uživo koji trenutačno gledaju, a bez prekidanja prijenosa i uz, navodno, minimalno ometanje. Reklame ubačene na taj način bit će vidljive i gledateljima koji kasnije odluče pogledati snimku, izvorno emitiranu uživo.
To sve bi trebalo omogućiti autorima sadržaja više opcija monetizacije, prikaz reklama bez prekidanja prijenosa, a samim time i veću zaradu na prijenosima uživo. Vlasnici kanala, koji to žele učiniti, mogu se već sada prijaviti na ovaj eksperimentalni program i omogućiti reklame unutar svojih live streamova, pa početi zarađivati i na taj način. Iz YouTubea nisu objavili hoće li novi oglasni format kreatorima donositi veću, istu ili manju zaradu po prikazivanju, ali su omogućili svima transparentan pregled zarade, u kojem će prihod od oglasa "uživo" biti izdvojen. Reakcije gledatelja na novi format oglasa tek ćemo čuti.