Do posla putem preporuke, ali i putem LinkedIn-a

Ukupno 675 developera sudjelovalo je u istraživanju o tome što žele. U drugom dijelu analize donosimo informacije o zadovoljstvu developera HR praksama zapošljavanja i onboardinga u IT tvrtkama

Leapbit utorak, 25. siječnja 2022. u 11:12

Zagrebačka developerska tvrtka Leapbit provela je u periodu između 23. studenog i 5. prosinca 2021. anketno istraživanje "Što developeri žele?" o preferencijama developera u pogledu kulture tvrtki, očekivanim i preferiranim benefitima, visini plaće i HR praksama zapošljavanja i onboardinga. Anketa je provedena korištenjem platforme hrvatskog startupa za ad hoc tržišna istraživanja Peekator. Stručnu sociološku pomoć pri oblikovanju ankete i interpretaciji rezultata osigurao je Peekatorov tim.

Nedavno smo objavili prvi dio istraživanja o plaćama, kriterijima za odabir poslodavca, otkazima i preferiranoj radnoj kulturi. U nastavku donosimo drugi dio rezultata O zadovoljstvu developera HR praksama zapošljavanja i onboardinga u IT tvrtkama.
 

Jesu li developeri zadovoljni selekcijskim procesima?

Čini se da jesu - ispitanici su u 60% slučajeva izrazili zadovoljstvo selekcijskim procesom, a prosječna ocjena je visokih 7.66/10. HR stručnjaci dobro rade svoj posao kad su developeri u pitanju.

Žene su manje zadovoljne, pa daju manju ocjenu selekcijskom procesu - 7.33/10, dok muškarci daju prosječnu ocjenu od 7.75/10.

Prema tipu kompanije čini se kako najbolje selekcijsko iskustvo doživljavaju zaposlenici agencija. Oni su selekcijski postupak svoje tvrtke ocijenili s 8.1. Za njima slijede zaposlenici tvrtki koje razvijaju svoj proizvod - 7.73/10. Najmanje su zadovoljni zaposlenici nedeveloperskih tvrtki - oni su svom poslodavcu dali ocjenu od 6.47/10.
 

Oko čega se slažu svi developeri?

Žene, muškarci, seniori, midovi i juniori slažu se nadmoćnom većinom oko jedne stavke - iznos plaće treba stajati već u oglasu za posao.

 

Preporuka je glavni način za dolazak do posla

Prijatelji, poznanici i kolege uspješniji su u širenju vijesti o slobodnim radnim mjestima od drugih kanala - 40,63% developera pronašlo je posao preko preporuke.

Slijede oglasi na portalima za zapošljavanje i headhunting. Mreže su na četvrtom mjestu - 11.83% developera, gledano kumulativno, pronašlo je svoj posao preko mreža. No, ako gledamo po senioritetu vidjet ćemo nešto drugačiju sliku - juniori svoj posao u 20.56% slučajeva pronađu upravo na taj način, a seniori u samo 6.25%.

Oko pola developera koji su pronašli posao preko mreža navodi kako su oglas vidjeli na LinkedIn-u - 51.56%, dok Facebook slijedi s par postotaka manje - 46.88%.
 

Ima toga još...

Drugi dio Leapbitovog istraživanja nalazi se na ovoj poveznici. Pronaći ćete odgovore na 19 pitanja vezanih uz zadovoljstvo raznim aspektima selekcijskog procesa i onboardinga.

Kroz tjedan dana Leapbit će publicirati treći izvještaj - o freelancerima. Leapbit je pokušao detektirati zašto su odabrali tu karijeri i mogu li ih - i kako - hrvatske tvrtke privući natrag u klasično tržište rada.