Do posla putem preporuke, ali i putem LinkedIn-a
Ukupno 675 developera sudjelovalo je u istraživanju o tome što žele. U drugom dijelu analize donosimo informacije o zadovoljstvu developera HR praksama zapošljavanja i onboardinga u IT tvrtkama

Zagrebačka developerska tvrtka Leapbit provela je u periodu između 23. studenog i 5. prosinca 2021. anketno istraživanje "Što developeri žele?" o preferencijama developera u pogledu kulture tvrtki, očekivanim i preferiranim benefitima, visini plaće i HR praksama zapošljavanja i onboardinga. Anketa je provedena korištenjem platforme hrvatskog startupa za ad hoc tržišna istraživanja Peekator. Stručnu sociološku pomoć pri oblikovanju ankete i interpretaciji rezultata osigurao je Peekatorov tim.
Nedavno smo objavili prvi dio istraživanja o plaćama, kriterijima za odabir poslodavca, otkazima i preferiranoj radnoj kulturi. U nastavku donosimo drugi dio rezultata O zadovoljstvu developera HR praksama zapošljavanja i onboardinga u IT tvrtkama.
Jesu li developeri zadovoljni selekcijskim procesima?
Čini se da jesu - ispitanici su u 60% slučajeva izrazili zadovoljstvo selekcijskim procesom, a prosječna ocjena je visokih 7.66/10. HR stručnjaci dobro rade svoj posao kad su developeri u pitanju.
Žene su manje zadovoljne, pa daju manju ocjenu selekcijskom procesu - 7.33/10, dok muškarci daju prosječnu ocjenu od 7.75/10.
Prema tipu kompanije čini se kako najbolje selekcijsko iskustvo doživljavaju zaposlenici agencija. Oni su selekcijski postupak svoje tvrtke ocijenili s 8.1. Za njima slijede zaposlenici tvrtki koje razvijaju svoj proizvod - 7.73/10. Najmanje su zadovoljni zaposlenici nedeveloperskih tvrtki - oni su svom poslodavcu dali ocjenu od 6.47/10.
Oko čega se slažu svi developeri?
Žene, muškarci, seniori, midovi i juniori slažu se nadmoćnom većinom oko jedne stavke - iznos plaće treba stajati već u oglasu za posao.
Preporuka je glavni način za dolazak do posla
Prijatelji, poznanici i kolege uspješniji su u širenju vijesti o slobodnim radnim mjestima od drugih kanala - 40,63% developera pronašlo je posao preko preporuke.
Slijede oglasi na portalima za zapošljavanje i headhunting. Mreže su na četvrtom mjestu - 11.83% developera, gledano kumulativno, pronašlo je svoj posao preko mreža. No, ako gledamo po senioritetu vidjet ćemo nešto drugačiju sliku - juniori svoj posao u 20.56% slučajeva pronađu upravo na taj način, a seniori u samo 6.25%.
Oko pola developera koji su pronašli posao preko mreža navodi kako su oglas vidjeli na LinkedIn-u - 51.56%, dok Facebook slijedi s par postotaka manje - 46.88%.
Ima toga još...
Drugi dio Leapbitovog istraživanja nalazi se na ovoj poveznici. Pronaći ćete odgovore na 19 pitanja vezanih uz zadovoljstvo raznim aspektima selekcijskog procesa i onboardinga.
Kroz tjedan dana Leapbit će publicirati treći izvještaj - o freelancerima. Leapbit je pokušao detektirati zašto su odabrali tu karijeri i mogu li ih - i kako - hrvatske tvrtke privući natrag u klasično tržište rada.