Upomoć, strgao sam mobitel!
Premda se svaki uređaj može pokvariti, oni koje češće premećemo po rukama, nosimo u džepovima hlača i stavljamo na stol u gostionici dok konobarica nosi četvrtu rundu piva, imaju mnogo veće izglede nastradati. I što onda napraviti kad se to doista dogodi?

Mobilni telefon može se pokvariti zbog desetaka različitih razloga, no većina kvarova otpada na padove koji rezultiraju razbijenim ekranom, namakanjem uređaja u nekoj tekućini (primjerice, vodi usred WC školjke) ili, pak, nepažljivim umetanjem različitih kartica i konektora. U svakom slučaju, nakon havarije, odnosno trenutka kad shvatite da vaš uređaj više ne funkcionira kao prije, pred sobom imate dva izbora – pokušati popravak sami ili odnijeti uređaj u servis u ruke stručnoj osobi. U potonjem slučaju doduše imate još jedan dodatni izbor – otići u službeni servis ili se obratiti nekom manjem servisu, koji će vam potencijalno posvetiti više pozornosti. Upravo toj dvojbi posvećen je drugi dio teme u kojem smo predstavili pet poznatijih elektroničkih servisa.
No, kako se uopće odlučiti za pravilan izbor? To u prvom redu zavisi o tipu oštećenja te modelu uređaja. S razvojem sve tanjih i moćnijih telefona sve više se komplicirao njihov interni dizajn te način sklapanja komponenti, što komplicira i popravke. Dobar primjer za to je, recimo, integracija baterije u kućište ili, u novije vrijeme, vodootpornost telefona. Kako biste došli do integrirane baterije potrebno je otvoriti uređaj, što nije posve trivijalan postupak, a nakon toga se više ili manje pozabaviti s različitim kabelima i konektorima koji priječe put zamjeni baterije. Vodootporni uređaji moraju biti zabrtvljeni, a to najčešće nisu gumene brtve koje u kombinaciji s vijcima omogućuju lako rasklapanje telefona, već posebno ljepilo.
Krc – puklo staklo
Bez sumnje, najveći bauk svih vlasnika telefona i tableta jest pad uređaja na pod, uz razbijanje ekrana. Alternativno, no mnogo rjeđe, na uređaj može i pasti nekakav tvrdi predmet te prouzročiti jednaki problem. Postoje dvije razine ozbiljnosti prilikom takvog kvara – da je razbijeno samo zaštitno staklo na površini ekrana, ili da je oštećen i sâm ekran sa senzorima dodira. U potonjem slučaju popravak je skuplji, no jednostavniji. Treba rasklopiti mobitel, eventualno izvaditi ispravne komponente iz ekrana, kao što je, primjerice, slučaj na iPhone uređajima, te ugraditi novi ekran. Postupak je relativno jednostavan i u slučaju popularnijih uređaja temeljito demonstriran na YouTubeu. Dva su problema prisutna prilikom takvog kvara, ako ga pokušamo sanirati sami ili čak u neslužbenom servisu. Kod vodootpornih telefona izgubit će se dobar dio vodootpornosti jer prilikom rasklapanja kućišta moramo skinuti ljepilo koje sprječava ulazak vode. Drugi problem jest kvaliteta zamjenskog dijela – je li original, i ako nije, o koliko kvalitetnoj kopiji je riječ.
Ako je puklo samo staklo, a ekran je ostao čitav, opet možemo zamijeniti sve kao u prvom opisanom slučaju, no na raspolaganju nam je i opcija zamjene isključivo stakla. Uradi-sam izvedba iznimno je osjetljiva i kompleksna, jer je nužno skinuti ostatke stakla bez oštećivanja ekrana. Nakon toga ekran se čisti i na kraju lijepimo novo staklo tekućim LOCA ljepilom, koje se aktivira pomoću UV svjetla (što znači da moramo imati UV lampu). Metoda je mnogo puta demonstrirana na YouTubeu, pa čak i na telefonima sa zakrivljenim ekranom, kao što je Galaxy S7 Edge, no jedno je nešto vidjeti na snimci, a drugo izvesti u praksi.
Jednaku metodu koriste i neki servisi, no oni opremljeniji oslanjaju se na specijalne uređaje koji olakšavaju skidanje stakla zagrijavanjem ili ekstremnim smrzavanjem. Za lijepljenje novog stakla koristi se drugačije, čvrsto ljepilo, pod imenom OCA, a koje za aktivaciju traži uređaj za laminaciju koji ljepilo zagrije na optimalnu temperaturu i onda prešom ravnomjerno stišće ekran i staklo. Posljednji korak je izvlačenje zaostalih mjehurića zraka između dvije komponente, za što se koristi posebna vakuumska komora. Popravak ekrana ovom je metodom i s takvom aparaturom mnogo brži i čišći. Dodatna prednost jest to što sigurno znamo da imamo originalni ekran, no vodootpornost se, nažalost, i dalje gubi, jer je telefon rastavlja.
Buć, pa crni ekran
Vodootpornost je u trendu kod flagship uređaja, no većina telefona ipak nije imuna na kontakte s tekućinom. Posebno su zanimljivi slučajevi ispadanja mobitela u WC školjku, pad u more, rijeku ili neku vodu stajaćicu, a tu su i nezaboravni susreti s pićem, kada mobitel držimo na stolu. Iako je na Internetu popularan savjet da smočeni mobitel treba ubaciti u vrećicu s rižom ili nekom drugom suhom žitaricom, u praksi ta metoda ne daje željene rezultate. Prva stvar koju morate što hitnije učiniti jest isključiti telefon, te prema mogućnostima, izvaditi bateriju. Nakon toga jednostavno ostavite mobitel da se osuši na zraku, bez sušenja sušilom za kosu, ili nedajbože, odlaganjem na radijator ili pećicu.
Ako imate sreće, mobitel će nakon temeljitog sušenja raditi onako kako treba kada bateriju stavite natrag i ponovno ga uključite. U suprotnom, možete pokušati popraviti problem sami ili ga odnijeti u servis, s napomenom da će serviseri znati da je mobitel bio namočen čak i ako im to ne kažete, jer se u unutrašnjosti uređaja nalaze markeri koji u kontaktu s tekućinom mijenjaju boju.
Problem s namakanjem je stvaranje korozije na vodovima, a ta korozija, odnosno oksidacija, prekida tijek struje i onemogućuje normalan rad elektronike. S obzirom na to da namakanje mobitela nije pokriveno jamstvom, ako ste hrabri i pažljivi, možete rastaviti mobitel te mekanom četkicom za zube i kanticom komprimiranog zraka probati očistiti kontakte na konektorima, i u principu sve dijelove gdje se vidi korozija. Čak i ako ne uspijete riješiti problem, ionako vam ne gine servis, gdje će čišćenje obaviti detaljnije, uporabom ultrazvučne kadice – uređaja koji kavitacijom može očistiti koroziju čak i ako se nalazi ispod čipova.
Hladni lem
Grubo rukovanje telefonima ili tabletima može prouzročiti probleme s konektorima i utorima. USB konektor može se rasklimati ili posve pokidati, baš kao i konektor za slušalice te utor za SIM kartice. Do fizičkih internih oštećenja može doći i zbog udaraca koji katkad uzrokuju stvaranje pukotina na lemovima čipova, pogotovo ako su oni već i u tvornici loše industrijski zalemljeni na ploču (takozvani hladni lem). Ako su oštećene komponente zalemljene za matičnu ploču, potrebno ih je odlemiti i zamijeniti lemljenjem identičnim komponentama. Taj postupak neće odraditi svi serviseri radi manjka iskustva, znanja ili opreme, no oni opisani u našoj temi, potvrđeno hoće.
Alternativno, slične je probleme nekad moguće riješiti bez lemljenja. Dobar dio komponenti unutar mobilnih uređaja povezan je s matičnom pločom preko plosnatih kabela i plosnatih konektora. Nekad ti konektori zbog udaraca mogu izaći iz ležišta, što će zasigurno stvoriti probleme u funkcioniraju mobitela (primjerice, napola otpojen ekran). Odvojene komponente također je moguće lako zamijeniti u slučaju da su neispravne.
Rezultati ankete
Anketa je provedena među posjetiteljima Bug.hr-a početkom svibnja 2017.
Teško do dijelova
Velik problem za uradi-sam servisiranje mobilnih uređaja predstavlja nedostatak dijelova, odnosno lokalnih trgovina s dijelovima, a za što je uzrok naše minijaturno tržište. Profesionalni serviseri imaju svoje izvore koje su morali razviti radi posla, a obični korisnici osuđeni su na kupnju s eBaya ili, pak, specijaliziranih inozemnih web-trgovina s rezervnim dijelovima. Na velikim tržištima kao što je, primjerice, američko, postoje tvrtke koje prodaju dijelove, kako servisima, tako i malim korisnicima, a kako bi potaknuli male korisnike na kupnju, snimaju vrlo kvalitetne videoupute o raznim popravcima mobilnih uređaja.
Dobar primjer za to su, recimo www.fixez.com, stariji i poznatiji iFixit.com, www.etradesupply.com. Takvim tvrtkama bitno je pridobiti mušterije pa neke, primjerice, testiraju kvalitetu kineskih kopija ekrana za mobilne uređaje kako bi klijenti znali što kupuju. Ako se odlučite na naručivanje dijelova na ovaj način, imajte na umu da su troškovi slanja često dosta visoki, tako da se ne isplati naručivati sitnice. Dodatno, ako roba ne stiže iz EU, a obično ne stiže, vrlo ćete vjerojatno morati platiti PDV na cijenu naručenog artikla + troškove slanja. Samim time, treba dobro odvagnuti koliko se isplati nešto naručiti i samostalno ugraditi (u slučaju da imate iskustva i volje), u odnosu na uslugu servisa koji na svoj rad nudi i jamstvo
Pripremili smo u nastavku kratki pregled nekolicine servisa mobilnih uređaja u Hrvatskoj. Svaki servis je po nečemu specifičan i dio posla će odraditi kvalitetnije nego drugi. Pročitajte te sami odlučite kome ćete dati svoje povjerenje prilikom kvara vašeg uređaja.
[PROMO]
Dodatne opcije
Smartphone Service svoju je poslovnicu smjestio na vrlo prometno mjesto – novozagrebački trgovački centar Avenue Mall. Sukladno imenu, bave se isključivo popravkom mobilnih uređaja – telefona i tableta, bez obzira na tip proizvođača
U ovaj je servis moguće donijeti sve telefone i tablete, nezavisno o proizvođaču, odnosno operacijskom sustavu. Najčešća vrsta popravka su razbijeni ekrani i istrošene, odnosno neispravne, baterije, no ima i drugih zahtjeva. S obzirom na takvu raspodjelu popravaka, Smartphone Service podosta je uložio u posebnu opremu za popravljanje slomljenih ekrana, kojom je slomljeno zaštitno staklo moguće skinuti dubokim zamrzavanjem. Ekran se potom čisti i na njega lijepi novo staklo, uz pomoć posebnog stroja za laminaciju. Stroj dovodi staklo i ekran na optimalnu temperaturu, i onda pomoću vakuuma i preše sljubljuje dvije komponente bez traga mjehurića zraka. Zamjenu stakla na iPhoneu 7 bez popusta platit ćete 1.599 kuna, a na Galaxyju S7 899 kuna.
Kako bi proces popravka stakla mobitela učinili još atraktivnijim za potencijalne klijente, Smartphone Service za gotovinske uplate daje 10-postotni popust te poklanja zaštitno kaljeno staklo, koje ekran mobitela štiti od ogrebotina i novog razbijanja. Ako biste radije platili uz odgodu, prolaze i kartice, bilo jednokratno ili na rate.
Taj servis specifičan je i po dodatnim uslugama koje bi mogle interesirati neke korisnike. U oči upada mogućnost ugradnje pozadinskog osvjetljenja u Appleov logo na iPhoneovima, za koju je potrebno izdvojiti između 500 i 850 kuna, zavisno o modelu. Logo svijetli bijelom bojom kada god je uključen ekran telefona. Još jedna neobična, no mnogo praktičnija usluga je otključavanje iOS uređaja sa zaključanim iCloudom. Sličan proces otkljuzčavanja dostupan je i za Androide, kod kojih je korisnik zaboravio podatke o Googleovom računu kojim je uređaj aktiviran.
Što u Smartphone Serviceu kažu u vezi neisplativih popravaka? Popravak je neisplativ onda kad njegova cijena prelazi srednju cijenu jednakog rabljenog uređaja, ili u slučaju kad se ne može jamčiti za trajnost popravka (previsoka razina oksidacije elektroničkih komponenti nakon kontakta s tekućinom). Standardno jamstvo na popravke je šest mjeseci.
Iako je tvrtka nastala davne 1999. godine, slijedi moderne trendove komunikacije s korisnicima preko društvenih mreža. Smartphone Service prisutan je na Facebooku, Instagramu i Twitteru, a trud se ulaže i u pokrivanje najnovijih vijesti iz svijeta mobitela. Za komunikaciju s novim i starim klijentima koriste se i Viber te WhatsApp preko broja telefona 099/7604-335.
Smartphoneservice.hr | |
Uređaji za popravak | Telefoni i tableti |
Opcije plaćanja | Gotovinsko, virmansko, kartično jednokratno i obročno |
Jamstvo na popravak | 6 mjeseci |
Mogućnost hitnog popravka | Da |
Adresa | Avenija Dubrovnik 16. – Avenue Mall, Zagreb |
Web | www.smartphoneservice.hr |
Telefon | 091/5136-170 |
STS
Bilo kuda, STS svuda
Dok svi ostali servisi koje smo pokrili u ovom tekstu svoje poslovanje temelje na jednoj poslovnici, STS ih ima čak šest diljem Hrvatske – dvije u Zagrebu te po jednu u Koprivnici, Čakovcu, Rijeci i Dubrovniku. Premda je fokus servisa na telefonima i tabletima, servisiraju se i računala te GPS navigacije. STS je službeni servis marki Noa, NoaLine, PowerTab, MyTab, ZOPO, MobiWire, sStar i Vonino, no obavljaju i popravke uređaja drugih, poznatijih proizvođača – Samsunga, Sonyja, LG-ja, Applea, Alcatela, HTC-a i Huaweija. Servis nije prisutan na društvenim mrežama, tako da je komunikacija s klijentima tradicionalna – preko web-forme, odnosno u konačnici emaila i telefona.
S druge strane, pohvalno je što postoji sustav za online provjeru statusa servisa uređaja. U formu na webu potrebno je ubaciti broj radnog naloga te IMEI ili serijski broj uređaja, a sustav potom izbacuje status naloga. STS na webu ima i cjenik. Na naše pitanje koliko bi koštala zamjena razbijenog stakla na popularnim flagship telefonima iPhone 7, Galaxy S7 i HTC 10, dobili smo cifre od 1.700, 1.200 i 650 kn, s uključenom uslugom zamjene i jamstvom od 3 mjeseca na izvršeni rad. Opcija hitnog popravka uz nadoplatu postoji, što klijentu osigurava da je popravak uređaja gotov isti dan kada je i primljen, unutar nekoliko sati od zaprimanja.
Smartphone i tablet servis d.o.o. | |
Uređaji za popravak | Mobiteli, tableti, računala, GPS navigacije |
Opcije plaćanja | Gotovinsko, virmansko, kartično jednokratno |
Jamstvo na popravak | 3 mjeseca |
Mogućnost hitnog popravka | Da |
Adresa | Koprivnica, Braće Wolf 5 Zagreb, TPC Prečko, Josipa Slavenskog 1 Zagreb, Martićeva 67 Čakovec, J.J. Strossmayera 10 Rijeka, Alda Colonella 9 Dubrovnik, Trg Kralja Tomislava 7 |
Web | www.sts.hr |
Telefon | Centrala 048/864-348 |
Temeljit pristup
Moj servis je servis ICT i telekomunikacijske opreme, koji svoje usluge nudi u novozagrebačkom naselju Sloboština. Iako su specijalizirani za rješavanje problema na PC računalima, bilo da je riječ o prijenosnicima ili stolnim računalima, popravljaju i mobilne uređaje – mobilne telefone i tablete. I dok je većina ostalih servisa, prema njihovim riječima, orijentirana na modele velikih proizvođača, za koje je lako nabaviti zamjenske dijelove, ekipa iz Mojeg servisa prihvatit će se i kompliciranijih slučajeva pri popravku uređaja koje potpisuju manje poznati kineski proizvođači. To nerijetko uključuje popravke na razini matične ploče, kao što je reballing BGA čipova ili zamjena neispravnih konektora, čitača ili manjih elektroničkih komponenti.
Dijagnostika kvarova na telefonima i tabletima je besplatna, a uređaje je moguće donijeti osobno ili, pak, iskoristiti uslugu Pick-up & Return, u sklopu koje će kurir Overseas Expressa pokupiti vaš uređaj te ga vratiti na vašu adresu nakon popravka. Na web-cjeniku vidljiva je i osjetno skuplja usluga hitnog popravka, no u servisu kažu da ne vole kad klijenti traže tu uslugu jer je tada teško ponuditi jednaku kvalitetu kao prilikom klasičnog servisa. Nakon malo uvjeravanja, većina ipak odustane od hitnog postupka. Osim preko web-stranice, Moj Servis na Internetu je prisutan i preko društvenih mreža, u prvom redu Facebooka. Vrijeme odgovora na poruke preko Messengera nije super brzo, no s obzirom na profil tvrtke, sasvim je prihvatljivo (oko sat vremena). Preko web-stranice tvrtke također je dostupna usluga praćenja tijeka servisa, što je dosta korisno s obzirom na temeljiti pristup tog servisa.
Moj servis informatika d.o.o. | |
Uređaji za popravak | Mobiteli, tableti, ICT oprema |
Opcije plaćanja | Gotovinsko, virmansko, kartično |
Jamstvo na popravak | 3-6 mjeseci |
Mogućnost hitnog popravka | Da |
Adresa | Oreškovićeva 55, Zagreb |
Web | www.mojservis.hr |
Telefon | 01/6625-939, 091/6625-939 |
Specijalci za Apple
Za razliku od drugih servisa koji se bave popravkom praktički svih uređaja, dečki iz iKlinike specijalizirali su se za servis Appleovih uređaja, kako iPhonea i iPada, tako i prijenosnih i stolnih Mac računala
Iako u Hrvatskoj sasvim sigurno mnogo više korisnika posjeduje telefone s Androidom i PC računala, Patruelis d.o.o., tvrtka koja stoji iza tržišne marke iKlinika, pronašla je računicu u popravcima specijalizacijski isključivo Appleovih uređaja svih vrsta, boja i oblika. Taj servis nudi kompletnu tehničku i programsku podršku za iPhone, iPade, sve vrste MacBookova, iMacove, pa čak i računala Mac Pro. Iako je u ponudi softverska podrška, iz servisa smo dobili informaciju da je takvih zahtjeva zapravo vrlo malo jer je “iOS vrlo stabilan i jednostavan za upravljanje”.
S druge strane, naglašena je usluga nadogradnje operacijskog sustava, uz prethodni backup podataka, s čime tehnički manje vični korisnici imaju problema ili nedoumica. U tom kontekstu također ima smisla naglasiti uslugu spašavanja podataka s neispravnih ili fizički oštećenih medija. Moguće je spasiti podatke s bilo koje vrste medija, s time da se dijagnostika ne naplaćuje, već samo uspješno spašeni podaci. iKlinika ima vlastiti laboratorij za spašavanje podataka, koji uključuje čistu komoru nužnu za rastavljanje čvrstih diskova.
Kad je riječ o hardverskim popravcima, iKlinika nudi mogućnosti zamjene neispravnih komponenti, ali i reparaciju kompleksnijih dijelova, u prvom redu matične ploče. Prema navodima servisa, većina se popravaka rješava u roku od 30 minuta, a prilikom većih problema dijagnostika se radi isti dan nakon zaprimanja uređaja na servis. Na web-stranici servisa moguće je pogledati popis najčešćih kvarova na iPhone uređajima, kao i informacije o trajanju popravka. Zanimljivo je da od svega navedenog najdulje traje otključavanje iPhonea za druge mreže, s očekivanim trajanjem servisa od jedan do čak deset dana. Zamjena razbijenog ekrana na iPhoneu, primjerice, traje svega 20 do 30 minuta. Posebna opcija ekspresnog servisa nije službeno dostupna, jer je većina popravka ionako brzo gotova, no osoblje servisa spremno je u iznimnim slučajevima izaći klijentu u susret i odraditi neki kompleksniji popravak brže, ako je to tehnički uopće moguće.
Na naše pitanje kada bi korisniku rekli da se uređaj ne isplati popravljati, dobili smo odgovor kako to zavisi o situaciji, jer su nekim klijentima podaci na uređaju bitniji od isplativosti popravka. Ako to nije slučaj, naputak je da popravak nije isplativ ako na njega servis ne može dati dugoročno jamstvo (ako je, primjerice, matična ploča uređaja previše nastradala u kontaktu s tekućinom). Standardno jamstvo za odrađene popravke jest šest mjeseci.
Zanimljivo je da se u iKliniku uređaj na servis može dostaviti i partnerskom kurirskom službom – HP Express, Overseas i Sim Tam. Na isti se način uređaj nakon popravka vraća do klijenta. Valja napomenuti da se servis iKlinika nalazi u sklopu trgovine iDućan, u kojoj je moguće kupiti Appleove uređaje te razne dodatke i opremu. Drugim riječima, ako ste se dovezli na adresu navedenu u info okviru, a nigdje ne vidite natpis iKlinika, već samo iDućan, na pravom ste mjestu.
iKlinika | |
Uređaji za popravak | Apple iPhone, iPad, MacBook, Mac Pro |
Opcije plaćanja | Gotovinsko, virmansko, kartično jednokratno i obročno |
Jamstvo na popravak | 6 mjeseci |
Mogućnost hitnog popravka | Prema dogovoru |
Adresa | Fallerovo šetalište 2, Zagreb |
Web | www.iklinika.hr |
Telefon | 01/5587-240, 099/6274-320 |
Brzina puta vještina
U slučaju da vas mobitel iznevjeri u južnim krajevima naše domovine, prilika bi vas lako mogla dovesti pred vrata Elektronike Smodlaka – splitskog elektroničkog servisa s dugogodišnjim iskustvom popravljanja mobilnih uređaja
Elektronika Smodlaka zapravo je elektronički servis stare škole, koji se tijekom vremena prilagodio zahtjevima tržišta. Vlasnik servisa 80-tih se godina počeo baviti servisiranjem radio i TV uređaja, no tijekom 90-tih prebacio se na računala, videonadzor i mobitele. Kasnije se dodatno specijalizirao za servisiranje mobilnih i kućnih telefona, igraćih konzola i digitalnih fotoaparata. Danas je, u skladu s prilikama na tržištu, fokus na mobilnim telefonima i tabletima različitih proizvođača. Samim time, u taj servis možete donijeti telefon bilo koje marke, bilo da ga muče hardverski, bilo softverski problemi. S obzirom na to da je riječ o punokrvnom elektroničkom servisu, u Smodlaki se izvode i popravci na matičnim pločama, kao što je otklanjanje problema sa slabim kontaktom nakon pada uređaja, ili, pak, zamjena komponenti – fizički oštećen USB konektor, audiokonektor, čitač SIM kartica ili neispravne manje elektroničke komponente.
Servis nazivno ne nudi mogućnost ekspresnog popravka, već kažu da je kod njih većina popravaka ionako brzo gotova zbog toga što za veliki broj mobitela imaju spremne rezervne dijelove te opremu koja omogućuje brzo saniranje određenih problema. Dobar primjer za to su slomljena stakla na ekranima koja je mnogo brže, lakše i kvalitetnije popraviti ako serviser na raspolaganju ima aparat za laminaciju. Nakon što je uređaj došao u servis, obavlja se besplatna dijagnostika te procjena maksimalne cijene i vremena potrebnog za popravak. Većina kvarova sanira se istog radnog dana kada je uređaj zaprimljen, a jednostavniji popravci obavljaju se u mnogo kraćem roku. Osim hardverskih i softverskih popravaka, taj servis nudi i dekodiranje telefona za korištenje na drugim mrežama pa čak i forenzičku analizu, koja se izvodi posebnim uređajima i softverom tvrtke Celebrite.
Što u servisu Smodlaka kažu oko neisplativih popravaka? Popravak može biti neisplativ iz više razloga. Primarni je kratki rok trajanja popravka, odnosno nemogućnost davanja jamstva da se greška neće ponoviti. Najčešći uzrok u tom slučaju je nedostatak kvalitetnih zamjenskih dijelova koji prebrzo otkazuju i time kompromitiraju kvalitetu obavljenog servisa. Drugi razlog je starost uređaja – kada uređaj zbog starosti ne može pokretati moderne aplikacije, bilo zbog nekompatibilne verzije OS-a, presporog hardvera ili jednostavno zapunjenosti memorije, što je čest problem na starijim uređajima s Androidom.
Na web-stranici servisa moguće je provjeriti okvirnu cijenu različitih popravaka i intervencija, kao i razne upute i objašnjenja vezana za najčešće kvarove. Jedan od korisnijih savjeta vezan je uz zaboravljanje pina ili grafičkog uzorka koji služi za zaštitu uređaja od neovlaštenog pristupa. Neki uređaji imaju ograničenje na broj pokušaja unosa ispravnog kôda ili crteža, nakon čega ga još sigurnije zaključavaju, što često vodi do gubitka podataka. Ako nakon dva-tri pokušaja niste uspjeli unijeti pravi kôd, treba se obratiti servisu koji će otključati telefon bez gubitka podataka.
Elektronika Smodlaka d.o.o. | |
Uređaji za popravak | Mobiteli i tableti |
Opcije plaćanja | Gotovinsko, virmansko, kartično jednokratno |
Jamstvo na popravak | 3 mjeseca |
Mogućnost hitnog popravka | Da |
Adresa | Domovinskog rata 56, Split |
Web | www.elektronika-s.hr |
Telefon | 021/323-196 |
Ovo je djelomični tekst, koji je u cijelosti objavljen u Bugu 295 (lipanj 2017.)