Apple sprema najveću promjenu sučelja za iPhone, iPad i Mac
Prema napisima Marka Gurmana iz Bloomberga, radi se o "jednom od najopsežnijih softverskih osvježenja u povijesti tvrtke" koje cilja privući novu generaciju korisnika

Novo osvježenje za iPhone, iPad i Mac detaljno će promijeniti vizualne i funkcionalne elemente Appleovih operativnih sustava. "Redizajn se očekuje kasnije ove godine i temeljito će promijeniti izgled operativnih sustava i učiniti različite softverske platforme tvrtke ujednačenijima," navodi Gurman, pozivajući se na izvore bliske projektu koji su željeli ostati anonimni jer planovi još nisu službeno najavljeni.
Promjene obuhvaćaju različite aspekte korisničkog sučelja, uključujući ikone, izbornike, aplikacije, upravljanje prozorima i sistemske kontrole. Izvori navode da je "dizajn ponešto temeljen na softveru Vision Pro," što se odnosi na operativni sustav razvijen za Appleov headset za miješanu stvarnost. Promjene dolaze u sklopu iOS-a 19 i iPadOS-a 19 (kodnog imena "Luck") te macOS-a 16 (nazvanog "Cheer"). Prema Bloombergovom izvještaju, "Softver će označiti najznačajniju nadogradnju Maca od operativnog sustava Big Sur iz 2020. Za iPhone, bit će to najveći redizajn od iOS-a 7 iz 2013."
Poslovni razlozi promjena
Bloombergov članak otkriva da su "prihodi tvrtke usporili nakon izrazitog skoka potrošnje na tehnologiju tijekom pandemije, a rast se vraća tek postepeno". Posebno je zabrinjavajuće što je iPhone, glavna Appleova krava muzara, zabilježio neočekivani pad prodaje tijekom ključne blagdanske sezone. Ovakvo temeljito osvježenje sučelja moglo bi biti upravo ono što će ponovno probuditi zanimanje kupaca i potaknuti prodaju novih uređaja. "Apple se kladi da će inovativno novo sučelje pomoći povećati potražnju nakon razdoblja slabijih rezultata," piše Gurman.
Zanimljivo je kako bi ovaj potez mogao pomoći tvrtki da skrene pozornost s problema u razvoju umjetne inteligencije.
Jasna vizija dizajna
Appleov glavni cilj ovog redizajna je stvoriti veću vizualnu i funkcionalnu usklađenost kroz cijeli ekosustav. Gurman to jasno opisuje: "Ključna namjera ove velike promjene je učiniti različite Appleove operativne sustave vizualno sličnijima i ujednačenijima. Trenutno se aplikacije, ikone i stilovi prozora razlikuju između macOS-a, iOS-a i visionOS-a. To može stvoriti neugodno iskustvo pri prebacivanju s jednog uređaja na drugi."
VisionOS donosi mnoštvo novih dizajnerskih elemenata, ali neće svi biti jednostavno preneseni na klasična sučelja iOS-a i macOS-a. Gurman pojašnjava: "VisionOS se razlikuje od iOS-a i macOS-a po okruglim ikonama aplikacija, jednostavnijem pristupu prozorima, prozirnim navigacijskim panelima i naglašenijem korištenju 3D dubine i sjena. No, iskustvo korištenja Vision Pro uređaja, posebno upravljanje pokretima ruku, znači da se neki elementi jednostavno ne mogu preslikati u 2D svjetove iOS-a i macOS-a."
Tko stoji iza novog izgleda
Redizajn je postao glavni prioritet za Appleovu organizaciju softverskog inženjeringa i tim za korisničko sučelje unutar tvrtkinog dizajnerskog odjela. "Nadogradnja je postala glavna točka fokusa za Appleovu organizaciju softverskog inženjeringa, kao i za tim za korisničko sučelje unutar veće dizajnerske skupine tvrtke," navodi Bloombergov članak. Softverskim dizajnom u Appleu upravlja Alan Dye, opisan kao "dugogodišnji Appleov izvršni direktor koji je prethodno radio u modnim brendovima. Prije više od desetljeća, dizajnerski direktor Jony Ive ga je angažirao da pomogne u izradi operativnog sustava Apple Watcha, kao i iOS-a 7."
Kako će korisnici prihvatiti promjene
Stvaranje intuitivnih sučelja temelj je Appleove proizvodne filozofije već više od četiri desetljeća, još od originalnog Macintosha. Međutim, promjene dizajna često izazivaju otpor korisnika. Prema riječima Marka Gurmana, "Izrada jednostavnih, intuitivnih sučelja obilježje je Applea više od četiri desetljeća — još od Maca. No, dizajnerske inovacije također mogu izazvati negativne reakcije."