I Booking će biti pod strožom paskom Europske komisije
Platforma za rezervaciju smještaja proglašena je nadzornikom pristupa, sukladno odredbama Akta o digitalnim tržištima, pa će kroz pola godine morati uvesti nove mehanizme zaštite korisnika
![](/img/i-booking-ce-biti-pod-strozom-paskom-europske-komisije_3Z6CXO.jpg)
Ovoga tjedna još je jednom proširen popis internetskih platformi koje Europska komisija smatra "nadzornicima pristupa" u smislu odredbi Akta o digitalnim tržištima. U novoj rundi, prema odluci Europske komisije, dosadašnjim će se "gatekeeperima" pridružiti i platforma za rezerviranje smještaja Booking.com.
Postali "nadzornik pristupa"
Oni će sada imati šest mjeseci za prilagodbu, a nakon toga morat će primjenjivati niz pravila u svakodnevnom poslovanju, kako bi se osigurala pravednost i otvorenost digitalnih tržišta. Booking je u ovu kategoriju ušao na temelju podataka poslanih Komisiji u ožujku, a prema kojima su prešli određene pragove.
Naime, da bi ušli u kategoriju nadzornika, digitalni "divovi" moraju zadovoljiti nekoliko kriterija: biti dovoljno veliki da utječu na tržište EU i poslovati u najmanje tri zemlje članice; imati preko 45 milijuna mjesečno aktivnih korisnika ili preko 10 tisuća poslovnih korisnika u EU; držati takav čvrst i trajan položaj najmanje kroz tri posljednje godine.
Booking je tako potpao pod nova, stroža pravila, a Komisija smatra da oni djeluju kao važna karika koja povezuje poslovne subjekte i njihove krajnje korisnike. Kao takvi, ubuduće će morati klijentima davati više slobode izbora, implementirati sve mjere navedene u spomenutom Aktu te o tome obavijestiti Komisiju. Slično će morati postupi i Apple, čiji iPadOS je u istu kategoriju službeno ušao krajem travnja.
Istodobno s uključivanjem Bookinga pod strožu regulativu, dvije ostale prijave odbačene su. Oglašivačke platforme TikToka i X-a (TokTok Ads, X Ads) nisu zadovoljile kriterije, pa će moći nastaviti poslovati unutar Europske unije kao i do sada.