Matične ploče s čipsetom Z690 - Moderna platforma po visokoj cijeni

Nova, 12. generacija Intelovih procesora, radikalno je izmijenila odnose na tržištu, no kako bi došli do performansi koje jedan od tih procesora nosi, korisnici moraju kupiti novu ploču, a potencijalno i novu memoriju i hlađenje. Iako trenutačno postoji samo jedan kompatibilni čipset, izbor ploča u dućanima je velik, pa smo vam odlučili olakšati odabir grupnim testom

Denis Arunović petak, 31. prosinca 2021. u 00:00

Ako niste imali prilike pročitati našu detaljnu recenziju novih Intelovih procesora temeljenih na arhitekturi Alder Lake, objavljenu u prošlom broju, evo kratkog opisa. Dakle, riječ je o 10-nanometarskim procesorima koji koriste posve novu i radikalno drugačiju arhitekturu u odnosu na Intelove dosadašnje procesore, a koja je temeljena na kombiniranju klasičnih velikih x86 jezgri koje je Intel dosad koristio u seriji Core, te manjih učinkovitih jezgri kakve su korištenje u procesorima Atom. Ideja je da velike jezgre odrađuju teške zadaće, dok se na male i učinkovite jezgre šalju manje bitni procesi, koji se često vrte u pozadini aplikacija i operacijskog sustava. Kada za to postoji potreba, procesor može koristiti paralelno sve jezgre, kao što je slučaj u aplikacijama za 3D renderiranje, enkodiranje videa i slično. Svaka je P-jezgra (velika) zahvaljujući presloženoj arhitekturi moćna sama za sebe, što rezultira vrhunskim performansama u aplikacijama koje koriste manji broj jezgri. Dobar primjer za to su igre ili, recimo, aplikacije kao što je Adobeov Photoshop.

Članak dostupan pretplatnicima

Kako bi mogao pročitati cijeli članak, moraš biti prijavljen na Bug.hr sa svojim podacima te imati status pretplatnika.

Bug 350 siječanj 2022.