Apple (ni)je popustio - u EU moguća plaćanja za streaming izvan App Storea, ali provizija ostaje
Apple će omogućiti aplikacijama za streaming glazbe u EU da informiraju korisnike o alternativnim metodama plaćanja izvan App Storea. Kako bi pokrio troškove, Apple uvodi proviziju od 27 postotaka.
Apple je u petak najavio da će omogućiti aplikacijama za streaming glazbe u Europskoj uniji da obavještavaju svoje korisnike o alternativnim metodama plaćanja izvan iOS App Storea.
Apple je rekao da će dopustiti da korisnici stupe u kontakt izravno s developerima kako bi dobili link za kupnju digitalnog glazbenog sadržaja, te da ih informiraju o tome gdje i kako mogu kupiti glazbu, kao i cijene.
Ranije, u ožujku, Europska unija izrekla je Appleu kaznu veću od 1,8 milijardi eura zbog zlouporabe pravila App Storea, što je, prema mišljenju regulatora, moglo dovesti do povećanja cijena pretplata za streaming. Regulatori su naglasili da Appleova ograničenja onemogućavaju aplikacijama poput Spotifyja da informiraju korisnike iPhonea i iPada o jeftinijim alternativama pretplate na glazbu koje su dostupne izvan App Storea, što je EU označio kao antikonkurentske prakse.
Iako je Apple prvotno najavio namjeru da se žali na odluku Europske komisije, tvrtka sa sjedištem u Cupertinu ažurirala je smjernice App Storea kako bi bile usklađene s zahtjevima Komisije.
Koristi ali plati
Apple naglašava da developer koriste Appleovu tehnologiju zaštićenu intelektualnim vlasništvom. Kompanija „kontinuirano ulaze u razvojne alate, softverske razvojne kitove (SDK-ove), aplikacijska programerska sučelja (API-je) te ažurira platformu, čime se olakšava razvoj aplikacija za Appleov ekosustav.“ Osim toga, developeri profitiraju od popularnosti App Storea, marketinških alata i mogućnosti, analitičkih podataka, te Appleove infrastrukture za hosting, distribuciju aplikacija, ponovna preuzimanja i ažuriranja.
Time indirektno govori da developeri moraju snositi dio tih troškova. Kako to Apple planira prikupiti novce i pokriti svoje troškove?
Provizija i dalje
Evo kako se to objašnjava:
„Apple uvodi proviziju od 27 postotaka na prihode ostvarene od digitalnih kupnji unutar sedam dana od aktiviranja vanjske poveznice. Iako ova provizija ne pokriva sve transakcije omogućene preko App Storea, smatra se opravdanim doprinosom koji Apple pruža programerima, uključujući olakšavanje povezanih transakcija.
Ova provizija od 27% primjenjuje se na prihode od prodaje digitalnih dobara ili usluga na web stranici programera nakon što korisnik slijedi vanjsku poveznicu (npr. klikne na "Nastavi" na informacijskoj stranici), pod uvjetom da je prodaja inicirana unutar sedam dana i da se digitalna dobra ili usluge mogu koristiti unutar aplikacije. To uključuje sve primjenjive poreze i prilagodbe za povrate, otkazivanja i storniranja. Za pretplate s automatskim obnavljanjem, svaka inicijalna prodaja te svaka kasnija automatska obnova također podliježe ovoj proviziji.
U slučaju sudjelovanja u Appleovom programu za male tvrtke ili u slučaju automatske obnove pretplate u drugoj ili kasnijoj godini, provizija se smanjuje na 12 postotaka.“
Europska komisija trenutno procjenjuje je li Apple u potpunosti uskladio svoje postupke s odlukom, izjavila je glasnogovornica Komisije za tržišno natjecanje Lea Zuber.