Britanski telekom O2 izradio "AI bakicu" koja će tratiti vrijeme telefonskim prevarantima
Izrađena uz pomoć najnovije tehnologije umjetne inteligencije, Daisy će preuzimati prevarantske pozive i dugo i besciljno pričati s prevarantima, odvraćajući ih tako od živih ljudi
Borba s automatiziranim telefonskim prevarantima u Velikoj Britaniji bit će podignuta na novu razinu zahvaljujući tamošnjem telekomunikacijskom operateru O2. Oni su nedavno predstavili svoj projekt "Daisy", koji se sastoji od chatbota s glasom identičnim ljudskome, iza kojeg stoje modeli umjetne inteligencije i sinteze glasa, a uloga tog sustava prilično je jedinstvena.
Zamišljen je kao "AI bakica", koja će se javljati na prevarantske pozive u stvarnom vremenu, odgovarati na njihova pitanja, "zapričavati" ih koliko god je to dugo moguće, zavaravati ih i navoditi na krive zaključke, predstavljati se kao stvarna osoba, a sve s jednim ciljem – osloboditi stvarne, ljudske korisnike telekom usluga od sličnih prevarantskih poziva.
Daisy spašava od prevara
Daisy će, kažu, biti poput prave bakice, koju se neće moći razlikovati od čovjeka. Trenirana je uz pomoć stručnjaka za otkrivanje i mamljenje prevaranata, pa može prepoznavati njihove taktike i kao stvarna osoba odgovarati na pitanja. U testiranjima je sustav već uspio neke prevarante držati na liniji i po 40 minuta.
Navođenje lažnih pozivatelja na krivi trag na ovaj način moglo bi se pokazati popularnim među samim korisnicima. Naime, nedavno istraživanje telekoma O2 pokazalo je da 71% ispitanika ima želju "osvetiti" se prevarantima koji su im pokušali prevariti bliske osobe, no njih 53% ne želi tratiti vlastito vrijeme na takve osvete. "AI bakica" tijekom dosadašnjih je testiranja frustriranim prevarantima pričala razvučene priče o svojoj obitelji, dugo govorila o svojoj strasti prema pletenju i davala im lažne osobne podatke, uključujući i izmišljene podatke o bankovnim računima.
Navođenjem kriminalaca na to da pomisle da varaju stvarnu osobu i igrajući se s predrasudama o starijim ljudima, Daisy ih je spriječila u tome da varaju stvarne žrtve i, što je najvažnije, razotkrila je uobičajene taktike koje se koriste u prevarama – poručuju iz O2 telekoma. Pri lansiranju ove kampanje pozvali su svoje korisnike da im prijavljuju brojeve s kojih dobivaju sumnjive pozive, kako bi ih telekom mogao preduhitriti, blokirati ili pak preusmjeriti virtualnoj bakici Daisy na dugotrajan razgovor. "Dok su zauzeti razgovorom sa mnom, ne mogu varati vas", kaže Daisy u promotivnom videu.