Fintech usluge u RH - Servisi za digitalna plaćanja i neobanke
Fintech se može podijeliti na nekoliko osnovnih kategorija, no sa stajališta potrošača, a pogotovo na domaćem tržištu, najviše pozornosti zaokupljaju usluge koje pružaju mogućnost upravljanja računom te kao rješenja za platni promet, pri čemu se dobivaju i fizičke i virtualne debitne kartice. Dok dio takvih globalnih usluga nije dostupan domaćim korisnicima, pa čak niti u europodručju, dobar dio njih može se slobodno koristiti. Štoviše, neka su rješenja i domaća, a iza nekih stoje i tradicionalne banke koje posluju u RH. Ipak, neoboriva je činjenica da neke usluge domaćim korisnicima neće biti pretjerano zanimljive, jer jednostavno ne nude dovoljno mogućnosti da bi bile dovoljno konkurentne, ne samo drugim fintech rješenjima, nego i onome što na domaćem terenu nude i neke banke…

Područje financijskih tehnologija iznimno je dinamično, a to samo znači da nastaje niz usluga koje na različite načine uvode inovacije ili poboljšavaju financijske usluge. Dobar dio njih usredotočuje se na kriptovalute, neke gotovo isključivo, dok druge trgovanje kriptoimovinom ili rad s kriptovalutama nude samo kao još jednu od usluga unutar vlastitog ekosustava. Potonje fintech usluge obično su digitalne banke (u punom smislu tog pojma) ili institucije za elektronički novac, koje omogućuju moderan način plaćanja preko mobilnih aplikacija, i obično uz debitne, nekada i kreditne, kartice. Njihova je ključna prednost, u odnosu na tradicionalne banke, činjenica da slične usluge (ili dio usluga) obično mogu ponuditi uz niže naknade i troškove, a dobar dio onoga što nude, nerijetko je daleko praktičnije.