Online potrošnja na Crni petak po prvi puta u padu

'Po prvi puta ikad, Crni petak je doživio preokret trenda rasta proteklih godina', istaknuo je vodeći analitičar u Adobe Digital Insightsu, Vivek Pandaya

Matej Markovinović ponedjeljak, 29. studenog 2021. u 06:00

Horde ljudi u trgovačkim centrima, nekima su recept za glavobolju, stoga radije biraju obavljati šoping iz udobnosti svojih toplih domova. Internetska prodaja na Crni petak svake je godine obarala rekorde, no sudeći prema izvješću Adobe Analyticsa, potrošnja je po prvi puta pala. Američki su kupci, naime, ove godine na najveći „šoping praznik“ potrošili ukupno 8,9 milijardi dolara, dok su prošle godine očito bili nešto darežljiviji, jer su potrošili čak 100 milijuna dolara više.

Prema Adobeu, trend pada mogao bi biti uzrokovan porastom rane potrošnje, jer su brojne trgovine s rasprodajama započeli prije četvrtog petka u studenom. To se lako moglo primijetiti i kod domaćih internetskih trgovaca, koji su nerijetko imali promotivni „crni tjedan, crni vikend ili crni mjesec“, a sve u svrhu privlačenja kupaca.

Osim toga, pretpostavlja se da je manju potrošnju uzrokovao i globalni problem s lancima opskrbe. U izvješću Adobea tako stoji da su i "out-of-stock" (nema na zalihi) obavijesti doživjele porast za 124 posto od siječnja 2020. godine, što znači da brojni kupci ipak nisu kupili ono što su htjeli. Ovim su problemom, kao što je za očekivati, najviše pogođeni kućanski aparati i tehnika.

Kako prenosi The Verge, najpopularniji tehnološki proizvodi na Crni petak bili su Nintendo Switch i Meta (Oculus) Quest 2, dok su se sljedeći dan najviše prodavali Just Dance 2022, Spider-Man: Miles Morales, AirPods i 10,2-inčni iPad. Valja istaknuti da je 44,4 posto online prodaje na Crni petak ostvareno upravo putem pametnog telefona, što označava porast od 10,6 posto u odnosu na prošlu godinu.