ChatGPT za pretplatnike uveo i opciju "dubokog istraživanja"
Novi autonomni AI agent unutar ChatGPT-a naziva se Deep research, koji koristi logičko rasuđivanje i pretraživanje Interneta kako bi stvorio opsežna i strukturirana izvješća o bilo kojoj temi

Nastavlja se nova ofenziva OpenAI-ja, vjerojatno potaknuta pojavom kineskog DeepSeeka. Kao odgovor na jeftini kineski jezični model predvodnici na tržištu AI-ja lansiraju novi alat, kakav konkurencija ne nudi. Ove nedjelje tako je prvi put javno postao dostupan njihov autonomni AI agent u sklopu ChatGPT-a, Deep research.
AI agent za istraživanje
Alat je to koji će samostalno obaviti pretraživanje internetskih izvora u širokom opsegu, sintetizirati velike količine podataka te uz pomoć logičkog rasuđivanja stvoriti detaljno izvješće. U samo nekoliko minuta ili desetaka minuta, ovisno o kompleksnosti zadatka, izradit će dokument za kakav bi vješt ljudski istraživač vjerojatno utrošio više sati, a sve uz visoku razinu pouzdanosti. Pogonjen je novim jezičnim modelom o3, koji još nije samostalno dostupan korisnicima.
Deep research se uključuje ručno, onda kad je potrebno analizirati veliku količinu podataka "raštrkanih" po webu. Moguće mu je kao zadatak dati obične tekstualne upute, ali i vanjske podatke poput dokumenata i tablica, za dodatni kontekst. U svojem radu analizirat će tekstove, slike i .pdf dokumente s Interneta, tražiti upute od korisnika i voditi se podacima koje prikupi. Iz OpenAI-ja kažu da je to još jedan korak ka općoj umjetnoj inteligenciji (AGI), koja bi u budućnosti trebala biti u stanju samostalno istraživati i dolaziti do raznih otkrića.
Novi je alat trenutačno dostupan samo pretplatnicima na ChatGPT Pro, a uskoro će biti omogućen i u Plus i Team pretplatničkim paketima. Njegovi rezultati trebali bi biti lišeni halucinacija, potkrijepljeni izvorima i samim time precizniji od onih kod konkurentskih alata i modela – no, OpenAI i dalje navodi da treba biti oprezan, jer ponekad sustav može izvući i pogrešne zaključke.
Hiperpersonaliziran i precizan
Kad je riječ o potencijalnim korisnicima i primjenama Deep researcha, iz OpenAI-ja kažu da će on svoju primjenu naći u područjima poput financija, znanosti, politike ili inženjerstva, tj. tamo gdje je potrebno temeljito, precizno i pouzdano istraživanje. Može biti jednako koristan i za izbirljive kupce koji traže vrlo personalizirane preporuke za kupnju visoko vrijednih proizvoda, kao što su automobili, kućanski uređaji i namještaj.
Što se tiče pouzdanosti, Deep research je testiran i na novom testu HLE, koji mu je odredio točnost rezultata na 26,6%, što je dvostruko više od modela o3-mini (uz visoku razinu rasuđivanja) te višestruko bolje od konkurentskih jezičnih modela. Jedino ga nisu usporedili s alatom Gemini 2.0, koji u verziji Advanced također odnedavno nudi "duboke" uvide u zadanu mu problematiku.